فرماندار يزد تأكيد كرد:

در برخورد با اتباع بيگانه غير مجاز نيازمند همكاري و همراهي مردم هستيم

فرماندار يزد گفت: هر راهبرد و برنامه اي که درمورد اتباع بیگانه اجرا می‌شود نیازمند همراهی و همکاری مردم است و مردم نقش اصلی را در این زمینه ایفا می‌کنند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، محمود شاكري شمسي در جلسه بررسي مسائل و مشكلات محله رحمت آباد كه با حضور نماينده مردم شهرستان هاي يزد و اشكذر در مجلس شوراي اسلامي، جمعي از مسئولان و مردم اين محله برگزار شد با اشاره به اقدامات شهرداري حميديا نظير احداث بوستانها، ايجاد فضاي سبز، روكش آسفالت و ... در چند سال گذشته افزود: با تعامل و همكاري خوب ميان شوراي اسلامي شهر، شهرداري و مردم شهر حميديا، خوشبختانه شهر حميديا در بين ساير شهرهاي استان از يك انسجام بسيار خوبي برخوردار است.

فرماندار يزد در ادامه با اشاره به مشكلات مطرح شده از سوي مردم ناشي از سكونت اتباع بيگانه غير مجاز در اين محله اظهار داشت: اتباع بیگانه به دو دسته اتباع مجاز و غیر مجاز تقسیم می‌شوند که راهبرد اساسی ما در رابطه با اتباع بيگانه غیر مجاز برخورد و طرد مي باشد.

وي با اعلام اينكه استان برنامه هاي مختلفي را در زمینه اسکان، اشتغال و طرد اتباع بیگانه را دارد افزود: در برخورد با اتباع بيگانه غير مجاز نيازمند همكاري و همراهي مردم هستيم.

شاكري شمسي با اشاره به اينكه وظیفه شناسائی و دستگری اتباع بیگانه غیر مجاز بر عهده نیروی انتظامی است و وظیفه طرد آنان را اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی بر عهده دارد اظهار داشت: اگر اتباع بیگانه غیر مجاز در هر محله‌ای سکونت دارند و برای مردم مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند، مردم می‌توانند برای برخورد با آنان به نیروی انتظامی اطلاع دهند.

فرماندار يزد در رابطه با اشتغال اتباع بیگانه هم گفت: در استان یزد 57 شغل مجاز برای اتباع افاغنه وجود دارد و این افراد تنها مجازند که در این مشاغل فعالیت داشته باشند در غير اينصورت با كارفرمايان و اتباع بيگانه متخلف توسط اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي برخورد قانوني صورت خواهد گرفت.

شاكري شمسي در خصوص تردد ماشين هاي سنگين در سطح شهر گفت: تردد اين وسايل نقليه در سطح شهر و محلات موجب خرابي آسفالت معابر و آلودگي هوا مي شود كه در اين راستا بايد پاركينگي در حاشيه شهر براي صاحبان اين وسايل اختصاص داده شود.