حيدري خواستار شد؛

خيرين در توسعه فضاهاي ورزشي به دولت كمك كنند/ لزوم استفاده از زمین‌های وقفي باير براي ايجاد فضاهاي ورزشي

سرپرست فرمانداري يزد در نشست كارگروه تخصصي نقش ورزش در توسعه فرهنگي و اجتماعي جامعه، مشاركت و حمايت خيرين و همچنين استفاده از زمین‌های وقفي باير را در ايجاد فضاهاي ورزشي خواستار شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد؛ نشست كارگروه تخصصي نقش ورزش در توسعه فرهنگي و اجتماعي جامعه با حضور سرپرست فرمانداري يزد، مدیرکل امور فرهنگي وزارت ورزش و جوانان، مدیرکل امور اجتماعي استانداري و جمعي از نمايندگان دستگاه‌ها و ورزشكاران برگزار شد.

«عباس حيدري» بابیان تدوين نظام‌نامه فرهنگي ورزش و اقدامات تئوري و عملي انجام‌شده در اين راستا گفت: ضروري است دستگاه‌هاي اجرايي اهتمام ویژه‌ای به اجراي مصوبات اين نظام‌نامه به‌ویژه تأمین نيازهاي ورزشي معلولان داشته باشند.

وي كه در آستانه روز جهاني معلولين سخن می‌گفت تصريح نمود: سرانه ورزشي شهرستان يزد یک‌چهارم متوسط كشوري است و اين كمبود در خصوص معلولان با درصد بيشتري است كه نيازمند اهتمام جدي در جهت كاهش است.

حيدري ادامه داد: در همين راستا آمادگي داريم با مشاركت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نسبت به ارتقا سطح كمي و كيفي فضاهاي ورزشي محلات اقدام نماييم.

وي استفاده از زمین‌های باير و تغيير كاربري زمین‌های وقفي را در ايجاد فضاهاي ورزشي مؤثر برشمرد و حمايت و مشاركت دستگاه‌ها و خيرين را براي تحقق اين مهم به‌ویژه در مناطق كم برخوردار خواستار شد.

سرپرست فرمانداري يزد ابراز اميدواري كرد ظرفیت‌های موجود با اتخاذ برنامه‌های منسجم در اختيار تمامي گروه‌ها قرار گيرد تا نمود عيني عدالت اجتماعي در جامعه محقق شود.

مدیرکل امور فرهنگي وزارت ورزش و جوانان نيز نقش اثرگذار ورزش را در توسعه اجتماعي و اقتصادي انکارناپذیر دانست و گفت: توسعه ورزش و سرمایه‌گذاری در اين خصوص می‌تواند ضمن افزايش سرمایه‌های اجتماعي كاهش آسیب‌های اجتماعي را به دنبال داشته باشد.

«جعفر سطوتي» با اشاره به تدوين نظام‌نامه فرهنگي ورزشي كشور اظهار كرد: اين نظام‌نامه با رويكرد توسعه متوازن اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي تدوین‌شده است و در صورت اجرا می‌تواند كمك شاياني به توسعه پايدار كشور داشته باشد.

وي اهميت فراگيري اين نظام‌نامه را در تمامي عرصه‌های ورزشي بااهمیت و ضروری عنوان كرد و از رسانه‌ها خواست تا اهتمام ویژه‌ای به ترويج كار فرهنگي در ورزش داشته باشند.