فرماندار یزد:

جوانان موفق یزدی به عنوان سرمایه های اجتماعی و فرهنگی محسوب می شوند

فرماندار یزد در اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان یزد در سالجاری با اشاره به موفقیت " حاج حسن دانش " جوان یزدی در کسب مقام برتر در مسابقات بین المللی قرآن کریم افزود: جوانان موفق یزدی در عرصه های مختلف به عنوان سرمایه های اجتماعی و فرهنگی دیار دارالعباده و دارالعلم یزد محسوب می شوند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان یزد با حضور فرماندار یزد، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری و سایر اعضای این ستاد برگزار شد.

فرماندار یزد در این جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه ولادت حضرت علی اکبر (ع) و آغاز هفته جوان با اشاره به رسالت دستگاه ها در ساماندهی امور مربوط به جوانان تاکید کرد: حضور مستمر و پاسخگوئی نهادهای ذیربط در مباحث مربوط به امور جوانان در این ستاد لازم و ضروری است و باید مصوبات جلسات نیز به طور دقیق پیگیری و اجرایی شود.

" محمود شاکری شمسی " نشاط، شادابی، تحرک، کوشش و تفکر در جوانان را سبب پیشرفت و توسعه جامعه دانست و گفت : دوران جوانی حساس ترین و پر شورترین دوران زندگی هر فردی است که باید به صورت آگاهانه مدیریت شود.

رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان یزد با بیان اینکه امروز بحث غنی سازی اوقات فراغت جوانان از اهمیت خاصی برخوردار است اظهار داشت: برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان باید با براساس نیازسنجی ، علاقه مندی و مشارکت دانش آموزان و خانواده های آن در حوزه های مختلف برنامه ریزی شود.

وی با انتقاد از موازی کاری برخی از دستگاهها در اجرای برنامه ای اوقات فراغت تصریح کرد: باید در بحث اوقات فراغت از کارهای موازی پرهیز شود و از این رو باید با تعامل سایر نهادها وارگانها بهترین برنامه را جهت غنی ساختن اوقات فراغت اجرایی کنیم.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان یزد با اشاره به ظرفیت و پتانسیل سازمان های مردم نهاد در مباحث مختلف خاطرنشان ساخت: دولت تدبیر و امید به دنبال کاهش تصدی گری و سپردن امور به دست خود مردم است، لذا باید سمن ها به عنوان تشکل های مردمی از حمایت برخوردار باشند تا بتوانند استعدادهای جوانان را در حوزه های مختلف شناسایی و جهت دهی کنند.

" شاکری شمسی " با تأکید بر تعامل بین بخشی در موضوع اوقات فراغت افزود: دستگاههای مسئول می توانند با تعامل ، همکاری و مدیریت امکانات ضمن پرهیز از موازی کاری در زمینه بهتر اجرا شدن این برنامه ها برای جوانان گام بردارند.

فرماندار یزد با اشاره به موفقیت " حاج حسن دانش " جوان یزدی در کسب مقام برتر در مسابقات بین المللی قرآن کریم افزود: جوانان موفق یزدی در عرصه های مختلف به عنوان سرمایه های اجتماعی و فرهنگی دیار دارالعباده و دارالعلم یزد محسوب می شوند.

وی اضافه کرد: باید با الگو سازی از این جوانان موفق، زمینه را برای الگو برداری سایر جوانان فراهم نماییم.

" شاکری شمسی " همچنین در پایان ارزیابی از برنامه های اجرا شده در طول یک مدت را به عنوان یک اصل مهم و پذیرفته شده دانست و افزود: بررسی نقاط قوت و ضعف برنامه های اوقات فراغت می تواند در برنامه ریزی بهتر و شایسته تر آن در آینده تأثیرگذار باشد.

در این جلسه همچنین معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد گفت: نسل جوان یکی از با ارزش ترین سرمایه های هر جامعه هستند و توجه به این نسل قطعاً می تواند در توسعه جامعه موثر باشد.

" مصطفی سالاری " با بیان اینکه دولت تدبیر و امید به مسائل و مشکلات مربوط به حوزه جوانان توجه ویژه ای دارد تصریح کرد: باید به جوانان فرصت دهیم تا با قبول مسئولیت در جامعه بتوانند استعداد های خود را در زمینه های مختلف شکوفا سازند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد همچنین بر اهتمام ویژه ادارات در برگزاری برنامه های هفته جوان تاکید کرد و از ادارات عضو ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان یزد خواست تا تمام همت خود را صرف تشویق جوانان به سمت فعالیتها و برنامه های فرهنگی ، ورزشی ، اجتماعی کنند.