جلسه کمیته کنترل حیوانات ناقل بیماری به انسان / راه اندازی کمپ زنده گیری و نگهداری از سگهای بلاصاحب

به ریاست محمد جواد آقایی معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری یزد وحضورمسئولین دستگاه های ذیربط جلسه کمیته کنترل حیوانات ناقل بیماری به انسان در سالن ولایت فرمانداری یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، به ریاست محمد جواد آقایی معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری یزد و حضورمسئولین دستگاه های ذیربط جلسه کمیته کنترل حیوانات ناقل بیماری به انسان در سالن ولایت فرمانداری یزد برگزار شد.
مهمترین دستور کار این جلسه بررسی روند پیشرفت ساخت و تجهیز کمپ پناه ویژه ی نگهداری از حیوانات بلاصاحب شهرستان یزد بود.
لازم به ذکر است، این پروژه با مساحت 5000 متر مربع جنب کارخانه کمپوست شهرداری و توسط شهرداری یزد، با همکاری سازمان عمران و باز آفرینی شهری و سازمان مدیریت پسماند شهرداری و اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان در سال 1398 کلنگ زنی و در یکماه آینده به بهره برداری می رسد. این پناهگاه گنجایش نگهداری 700 قلاده سگ را داشته و از جمله اقداماتی که در این مکان در دستور کار قرار دارد عقیم سازی و واکسیناسیون و نگهداری از سگهای بلاصاحب می باشد.
از جمله مصوبات این نشست می توان به مفاد ذیل اشاره نمود:
•    مقرر شد شهرداریها و بخشداریها در راستای تعامل هر چه بیشتر و هماهنگی و همکاری در خصوص عقد قرارداد با افراد حقیقی و حقوقی در زمینه کنترل سگهای بلاصاحب اهتمام و سرعت عمل لازم را داشته باشند.
•    در این جلسه بر لزوم تشکیل منظم جلسات تأکید و مقرر شد ماهیانه دو جلسه کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان تشکیل گردد.
•    مقرر شد مطالعات و بررسیهای لازم به منظور بهره برداری از تجارب مراکز عقیم سازی و نگهداری سگهای بلاصاحب در سایر کلانشهرها در دستور کار قرار گیرد.