به رياست فرماندار يزد؛

جلسه هیأت نظارت بر سازمان های مرم نهاد شهرستان یزد برگزار شد

به منظور صدور پروانه و تمديد مجوز سازمان هاي مردم، چهارمین جلسه هیأت نظارت بر سازمان های مرم نهاد شهرستان یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، چهارمين جلسه هيأت نظارت بر سازمان هاي مردم نهاد شهرستان يزد با حضور فرماندار و ‌معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري و ساير اعضا برگزار شد.

معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد پس از پايان اين جلسه با اشاره به رويكرد و سياست دولت تدبير و اميد در ساماندهي و برنامه ريزي براي توسعه سازمان هاي مردم نهاد افزود: دولت در صدد است تا با مشارکت مردم در شناسایی، برنامه ریزی و حل مسائل و مشکلات در اموری که امکان بهره مندی از توانایی مردم وجود دارد كارهايي را كه امكان واگذاري به خود مردم را دارد، آنان را به مردم محول نمايد تا زمينه تعامل و مشاركت سمن ها در جامعه بيش از پيش فراهم گردد.

مصطفي سالاري با تأکید به اینکه سازمانهای مردم نهاد به عنوان یک پل ارتباطی قوی میان مردم و دولت هستند خاطر نشان کرد: سمن ها نیازها، مسائل و مشکلات مردم را به گوش مسئولین رسانده و با ارائه راهکارها و پیشنهادات دولت را در مسیر رفع این مسائل یاری می کنند.

وي با اشاره به وظایف هیأت نظارت بر سمن ها گفت: انشاء اله در سال های آتی نظارت بر سمن ها با هدف حمایت و تعامل بیشتر خواهد بود که در نتیجه علاوه بر افزایش کمیت شاهد بهبود کیفیت فعالیت ها آنان نیز باشیم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری یزد با توجه به برخی ناهنجاریهای اجتماعی لزوم همراهی و مشارکت مردم با تشکیل سازمانهای مردم نهاد در زمینه های؛ حمایت از خانواده های آسیب پذیر نظیر؛ خانواده های زندانیان، معتادین، مهاجرین حاشیه نشین و .... ، حقوق شهروندی، حفاظت محیط زیست، بهداشت و سلامت، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بزرگداشت خانواده شهداء و دیگر مسائل با توجه به افزایش جمعیت شهرنشینی، مهاجر پذیری، صنعتی بودن و تغییر تدریجی در فرهنگ شهرستان یزد را عنوان نمود و از دوستداران و علاقمندان به این امر دعوت به عمل آورد.

در اين جلسه پس از بحث و بررسي اعضاء با صدور پروانه فعاليت براي 2 سازمان مردم نهاد و تمديد مجوز 1 سمن موافقت گرديد.

در پايان اين جلسه منصور كريمي به عنوان نماينده جديد سازمان‌هاي مردم نهاد در هيأت نظارت شهرستان يزد معرفي شد.