به رياست فرماندار يزد؛

جلسه كارگروه تخصصي اشتغال شهرستان يزد تشكيل شد

جلسه كارگروه تخصصي اشتغال شهرستان يزد به‌منظور ارائه، بررسي و تصويب طرح‌های اشتغال فراگیر به رياست فرماندار يزد تشكيل شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، جلسه كارگروه تخصصي اشتغال شهرستان يزد با حضور فرماندار يزد، معاون برنامه‌ریزی، اداري و مالي فرمانداري يزد، رئيس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي شهرستان، نمايندگان ادارات، نهادها و بانک‌ها برگزار شد.

«مصطفي سالاري» در اين جلسه خواستار اطلاع‌رسانی دقيق به شهروندان و متقاضيان دريافت تسهيلات به‌منظور ايجاد اشتغال شد و تصريح كرد: دستگاه‌های اجرايي شهرستان بايد در خصوص ارائه تسهيلات در قالب طرح‌های اشتغال فراگير بايد اصحاب رسانه، صداوسیما و فضاهاي مجازي ارتباط بيشتري داشته باشند.

وي اضافه كرد: این تسهیلات با نرخ پائين در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و فرصت بسیار مناسبی برای اجرای طرح‌های اقتصادی اشتغال‌زا در سطح شهرستان به شمار می‌رود.

فرماندار يزد همچنين بابیان اينكه مديران بايد همه تلاش خود را به‌منظور جذب و تخصيص اعتبارات شهرستان در بازه زماني موردنظر به کاربندند ابراز داشت: كارگروه تخصصي اشتغال استان و شهرستان از سال گذشته تاكنون به‌صورت جدي در اين حوزه واردشده و ضرورت دارد دستگاه‌های اجرايي مرتبط نيز در سطح شهرستان بر اساس شرح وظايف خود در راستاي اهداف تعیین‌شده گام بردارند.

لازم به ذکر است در جلسه كارگروه تخصصي اشتغال در حوزه فراگير 22 طرح موردبررسی، بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت كه با توجه به توجيهات ارائه‌شده 20 مورد از طرح‌ها در حوزه‌های صنایع‌دستی و گردشگري، فناوري اطلاعات و صنعت با اشتغال‌زایی 160 نفر مورد تصويب قرار گرفت.

گفتني است كارگروه اشتغال شهرستان يزد براي ايجاد اين طرح‌ها با پرداخت بالغ ‌بر 126 ميليارد ريال تسهيلات موافقت نمود.