به رياست معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد؛

جلسه ستاد مبارزه با بيماري آنفولانزاي فوق حاد پرندگان در شهرستان يزد برگزار شد

اولين جلسه ستاد شهرستاني مبارزه با بيماري آنفولانزاي فوق حاد پرندگان به منظور هماهنگي بين دستگاه هاي اجرايي مرتبط در اين زمينه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، اولين جلسه ستاد شهرستاني مبارزه با بيماري آنفولانزاي فوق حاد پرندگان در يزد در سالجاري به رياست معاون سياسي و اجتماعي فرماندار و با حضور ساير اعضاء برگزار شد.

" محمد علي جعفري " در اين جلسه با تاکید بر اهمیت و ضرورت آگاهی رسانی همگانی و آموزش عمومی به منظور مبارزه با این بیماری قبل از هرنوع اقدام پیشگیرانه ای افزود: خوشبختانه تاکنون هیچگونه نشانه ای از این نوع بیماری در استان و شهرستان يزد دیده نشده است.

معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد نقش دامپزشكي، مركز بهداشت، جهاد كشاورزي و نيروي انتظامي در جهت پيشگيري از اين بيماري را مهم و تأثيرگذار دانست و اظهار داشت: بايد با تهيه بروشورهاي و توزيع آن در شهرستان آگاه سازي لازم را در مورد اين بيماري صورت پذيرد.

وي تصريح كرد: وجود تعداد قابل توجهي واحد پرورش انواع ماكيان، تراكم بسيار زياد مرغداريها در بعضي مناطق، كمي رطوبت هوا، وجود آبگيرهاي محلي و مسير تردد كاميونهاي حامل كود مرغي حساسيت خاصي را دارد و بايد توجه ويژه اي در ارتباط با بيماري آنفولانزا صورت پذيرد.

" جعفري " در پايان با بيان اينكه يكي از مهمترين اولويت هاي دولت يازدهم توجه به بهداشت و سلامت مردم است خاطرنشان كرد: موضوع سلامت جامعه به چند دستگاه خاص محدود نمي شود بلكه بايد شرايط لازم براي تامين اين مهم در كليه دستگاه ها فراهم گردد.

جلوگيري از دپوي كود حيواني به صورت روباز، اجراي دقيق دستور العمل سازمان دامپزشكي كشور، راه اندازي سيستم مراقبت و پايش مستمر بيماري در پرندگان غير اهلي، اطلاع رساني و ارائه آموزشهاي لازم در خصوص بيماري مشترك بين انسان و دام و به ويژه بيماري آنفولانزاي فوق حاد پرندگان و نظارت بر مرغ فروشي ها و مرغداري هاي به صورت مستمر از مهمترين مصوبات اين جلسه بود.