به رياست معاون فني و امور عمراني فرماندار تشكيل شد؛

جلسه ساماندهي آرامگاه استاد « مهدي آذر يزدي»

جلسه ساماندهي آرامگاه نویسنده پیشکسوت ادبیات کودک استاد « مهدي آذر يزدي » تشكيل شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، در جلسه‌ای با حضور معاون فني و امور عمراني فرمانداري، مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان، رئيس اداره کتابخانه‌های عمومي شهرستان و نمايندگان ساير دستگاه‌های اجرايي مشكلات اجراي طرح آرامگاه استاد « مهدي آذر يزدي» بررسي شد.

« محمدحسین فلاح تفتي » در اين جلسه اظهار داشت: نویسنده و پژوهشگر فرهنگی مهدی آذر یزدی پیشگام ادبیات نوین کودکان ایران است که با نگارش کتاب‌هایی متعدد، به ادبیات کودک و نوجوان در ایران رویکردی تازه بخشید و نویسندگان دیگری هم به پیروی از او در این راه گام نهاده‌اند.

معاون فني و امور عمراني فرماندار يزد ابراز داشت: متأسفانه بعد از گذشت سالهاي متمادي تاكنون طرح نهايي مقبره نويسنده مشهور ادبيات كودك و نوجوانان استاد «مهدي آذر يزدي» اجرايي نشده كه به‌هیچ‌وجه قابل توجيه و زيبنده نيست.

معاون فني و امور عمراني با تأكيد به اينكه ساماندهي مقبره اين چهره ماندگار يزدي بايد در اولويت كاري دستگاه‌های اجرايي مرتبط در اين زمينه باشد خاطرنشان كرد: فرمانداري يزد آمادگي دارد تا هرگونه همكاري و تعامل به‌منظور به نتيجه رسيدن اين طرح را با ادارات و نهادهاي مسئول داشته باشد.

لازم به ذکر است از استاد آذر یزدی در عرصه ادبیات و نویسندگی بیش از 40 اثر منتشرشده است که مهم‌ترین آن در حوزه کودک و نوجوان قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب در هشت جلد و قصه‌های تازه از کتاب‌های کهن در 10 دفتر است.

همچنين گفتني است اين استاد شهير ادبيات كودك و نوجوان در 18 تیرماه سال 1388 در 88 سالگی درگذشت و پس از تشییع‌جنازه‌اش از مسجد حظیره در حسینیه خرمشاه یزد در نزدیکی محل زندگی‌اش به خاک سپرده شد.