فرماندار يزد:

جلسات شوراي آموزش و پرورش بايد بر مبناي خردجمعي، نقد و ارائه نظرات كارشناسي باشد

فرماندار يزد در جلسه شوراي آموزش و پرورش منطقه زارچ گفت: شوراي آموزش و پرورش به عنوان نهادي كه از صاحب نظران، كارشناسان و افراد برجسته فرهنگي و علمي تشكيل شده است، لذا مي بايست جلسات اين شورا بر پايه نقد، ارائه نظرات كارشناسي، خردجمعي و تضارب آرا و گفتگو باشد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد،‌ جلسه شوراي آموزش و پرورش منطقه زارچ با حضور فرماندار،‌ امام جمعه بخش زارچ،‌ معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري، بخشدار زارچ و ساير اعضاء برگزار شد.

" محمود شاكري شمسي " در ابتداي سخنان خود در اين جلسه با گراميداشت ياد و خاطره يكصد و ده شهيد بخش زارچ و تبريك به مناسبت توافق بزرگ هسته اي ايران و گروه 1+ 5 افزود: تيم مذاكره كننده ي هسته اي كشورمان در مدت 22 ماه مذاكره حساس و فشرده با رويكرد حفظ منافع و مصلحت ملي و با توجه به خطوط قرمر ترسيم شده از سوي مقام معظم رهبري و تدابير به كار گرفته شده از سوي رياست محترم جمهور توانست در جريان اين مذاكرات كه قريب 12 سال به طول انجاميده بود را به سرانجام برساند.

فرماندار يزد با اشاره به استواري و پشتيباني مردم ايران از تيم مذاكرده كننده هسته اي اظهار داشت: صلابت و حمايت همه جانبه مردم از تيم مذاكره كننده هسته اي در واقع يكي مهمترين اركان اين پيروزي و وجه مميزه ايران با ساير كشورهاي حاضر در اين مذاكرات بود.

وي خروج ايران از ذيل بند 7 منشور سازمان ملل را به عنوان يكي از مهمترين ويژگي هاي اين توافق عنوان كرد و تصريح كرد: از ابتداي تشكيل سازمان ملل تا كنون برخي از كشورها در ذيل اين بند قرار گرفته كه منجر به جنگ شده ولي جمهوري اسلامي ايران با گفتگو و مذاكره توانست بر اين مسئله فائق آيد.

" شاكري شمسي " اضافه كرد: به رسميت شناختن حق غني سازي، لغو همه تحريم هاي ظالمانه و قطعنامه هاي غيرقانوني شوراي امنيت و تداوم فعاليت هاي هسته اي از مهمترين دستاوردهاي اين توافق براي ايران مي باشد.

فرماندار يزد در بخشي ديگر از سخنان خود با بيان اينكه شوراي آموزش و پرورش به عنوان نهادي تأثيرگذار كه بايد از سياست هاي آموزش و پرورش حمايت كند گفت: شوراي آموزش و پرورش به عنوان نهادي كه از صاحب نظران، كارشناسان و افراد برجسته فرهنگي و علمي تشكيل شده است، لذا بايد جلسات اين شورا بر پايه نقد، ارائه نظرات كارشناسي، خردجمعي و تضارب آرا و گفتگو باشد.

رئيس شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد با تأكيد به اينكه در مباحث آموزش و پرورش بايد به سه ضلع خانواده، معلمين و دانش آموزان توجه شود خاطرنشان ساخت: يكي از وظايف مهم شوراي آموزش و پرورش اين است كه شرايط حضور و مشاركت اين سه ضلع را با اهداف تعليم و تربيت تسهيل نمايد.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان خواستار معرفي الگوهاي موفق در حوزه هاي مختلف به جوانان شد و تصريح كرد: وجود نیروهای توانمند، نخبه و فرهیخته از مهمترين ويژگي هاي بخش زارچ است كه لازم است بيش از پيش اين افراد به عنوان الگو به جوانان معرفي شوند تا مانع از بي هويتي نوجوانان و جوانان در شرايط حاضر باشيم.

وي همچنين در خصوص دستور كار جلسه مبني بر چگونگي روند اجراي پروژه مهر 94 در مدارس بخش زارچ افزود: در اجراي پروژه مهر همه دستگاه هاي اجرايي بخش بايد تعامل خوبي را با آموزش و پرورش داشته باشند تا خاطره خوبي براي فرهنگيان و دانش آموزان در روزهاي اول ماه مهر رقم بخورد.

" شاكري شمسي " توجه به بحث هدايت تحصيلي در مقاطع ابتدايي را مهم و ضروري دانست و اظهار داشت: برنامه ي هدايت تحصيلي دانش آموزان بايد به محض ورود دانش آموز به نهاد آموزش و پرورش با توجه به استعدادهاي و ظرفيت هاي آن صورت پذيرد تا در آينده موجب ناكامي آنان در كسب شغل نباشند.

فرماندار يزد در پايان با بيان اينكه بايد شرايط را براي حضور خيرين در ايجاد فضاهاي آموزشي استاندارد فراهم آوريم خاطرنشان كرد: متأسفانه به لحاظ سرانه فضاي آموزشي در شهرستان به ويژه در بخش زارچ با مشكلاتي مواجه هستيم كه با توجه به وضعيت اعتبارات دولتي بايد با پرهيز از بوروكراسي اداري به دنبال جذب خيرين در اين زمينه باشيم.