جشنواره فرهنگی ورزشی امام رئوف

اولین جشنواره فرهنگی ورزشی تحت عنوان امام رئوف با همکاری فرماندار يزد ، اداره ورزش و جوانان و اداره بهزیستی و پایگاه خدمات اجتماعی امام سجاد ع جهت نشاط اجتماعی بانوان در حسینیه ثارا... در منطقه حاشیه نشین بلوار صابر یزدی برگزار شد .

این جشنواره با سخنرانی کارشناس امور بانوان فرمانداری ، مولودی خوانی ، سخنرانی مشاور در خصوص آسیب های اجتماعی وبرگزاری مسابقه ورزشی به کار خود ادامه داد و در پایان با حضور رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان یزد و رئیس هیات همگانی شهرستان و نماینده بانوان اداره ورزش و جوانان به نفرات اول تا سوم در هر رشته ورزشی جوایزی اهدا شد .در پایان به قید قرعه به ده نفر جوایز ورزشی اهدا گردید .

در اختتاميه اين جشنواره طاهره محمدي كارشناس امور بانوان و خانواده فرمانداري يزد اظهار داشت؛ شناسايي و تعيين محلات حاشيه شهري يكي از موضوعات مهم مديريت شهري محسوب مي گردد لذا اجرای برنامه های غنی سازی اوقات فراغت با محوریت محله -حسینیه  در منطقه بلوار بهمن ( صابر یزدی )  در دست اقدام است .

محمدي كارشناس امور بانوان وخانواده فرمانداري گفت: برای اولین بار اجرای برنامه های فرهنگی، ورزشی وآموزشی، متناسب با مقاطع سنی و نیز برنامه هایی با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی در ایام اوقات فراغت بانوان با همكاري فرمانداری یزد و پایگاه خدمات اجتماعی امام سجاد ع در منطقه بلوار صابر یزد اجرا می شود

وي در ادامه اظهار داشت ؛.طرح غنی سازی اوقات فراغت با هدف افزایش مشارکت های شهروندی و با رویكرد ارتقاء و تقویت جایگاه مساجد و حسینیه ها در محله است؛چراکه تقويت فرهنگ ايراني و اسلامي و تقويت باورهاي ديني شهروندان ، نيازمند يک برنامه ريزي بلندمدت و در تمامي روزهاي سال است  که بايد تداوم داشته باشد.

وی باتاکيد بر نقش مردم و سازمان ها و انجمن های مردم نهاد در برنامه ريزي هاي فرهنگي محلات گفت:مساجد،نهادهاي مردمي، پايگاه هاي بسيج و معتمدين محلي نقش بسيار کليدي در بنيان فرهنگي و اجتماعي محلات دارند و بايد از پتانسيل آن ها در کليه برنامه هاي فرهنگي و اجتماعي محله ها استفاده کرد.