فرماندار يزد:

جاده ولايت،‌ مسيري سرنوشت ساز در طول تاريخ بوده است

فرماندار يزد در مراسم استقبال از كاروان دو استقامت جاده ولايت گفت: جاده ولايت در طول تاريخ مسيري سرنوشت ساز بوده زيرا حضرت ثامن الحجج در طول مسير و به ويژه در هر توقفگاهي بيانات ارزشمندي داشته اند كه مي تواند راهگشاي بسياري از مسائل و مشكلات نسل جوان امروز و آينده باشد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، مراسم استقبال از كاروان دو استقامت جاده ولايت با حضور فرماندار، مديركل ورزش و جوانان و جمعي از ورزشكاران و شهروندان برگزار شد.

در ابتداي اين مراسم مسئولين و ورزشكاران با حضور در مسجد روضه محمديه ( حظيره) با نثار گل به مقام سومين شهيد محراب حضرت آيت الله صدوقي (ره) و فرزند برومندشان امام جمعه فقيد يزد حجت الاسلام شيخ محمد علي صدوقي اداي احترام نموده و پس از اقامه نماز مغرب و عشاء به صورت پياده مسير خيابان امام خميني تا ميدان اميرچخماق را طي نمودند و سپس در كنار قبور مطهر هشت شهيد گمنام دفاع مقدس مورد استقبال رسمي مسئولين و مردم قرار گرفتند.

" محمود شاكري شمسي " در اين مراسم با تبريك دهه كرامت اظهار داشت: دهه كرامت فرصتي براي ترويج ارزش هاي الهي ملهم از سيره اهل بيت (ع) است و نكوداشت اين ايام مي بايست همراه با نگاه دقيق به هجرت تاريخي حضرت امام رضا (ع) باشد و پياده روي در مسير حركت حضرت امام رضا(ع) از شلمچه تا مشهد مقدس و راوي خاطرات و روايات بيان شده از آن حضرت توفيقي است كه خداوند نصيب ورزشكاران نموده است.

فرماندار يزد با بيان اينكه مردم ايران اسلامي افتخار دارند در كشوري زندگي مي كنند كه امام هشتم شيعيان در آنجا مدفون هستند افزود: مردم ولايت مدار يزد نيز از اين امر مستثني نبوده و اولين آرزوي هر يزدي پابوسي حضرت امام رضا (ع) در مشهد مقدس است.

وي با تأكيد به اينكه حركت حضرت علي ابن موسي الرضا (ع) از مدينه تا مرو به لحاظ تاريخي، سياسي و اجتماعي مهم و تأثيرگذار بوده است گفت: جاده ولايت در طول تاريخ مسيري سرنوشت ساز بوده زيرا حضرت ثامن الحجج در طول مسير و به ويژه در هر توقفگاهي بيانات ارزشمندي داشته اند كه مي تواند راهگشاي بسياري از مسائل و مشكلات نسل جوان امروز و آينده باشد.

فرماندار يزد در پايان خواستار انجام تحقيق و پژوهش هاي علمي به منظور تبيين اثرگذاري مسير جاده ولايت در تاريخ كشور شد.