فرماندار یزد:

عزیزا...سیفی در ابتداي اين جلسه با اشاره موفقيت‌هاي چشمگير كتابخانه‌هاي عمومي در سال‌هاي اخير گفت: خوشختانه در چند سال اخیر شاهد تحولات ريشه‌اي در زمينه بهسازي فضاهاي كتابخانه‌اي و اقدامات فرهنگي مثبت و متعدد در اين مجموعه‌ها بوديم.

فرماندار به تشكيل انجمن خيرين كتابخانه‌ساز استان در سال گذشته اشاره كرد و بيان داشت: با پيگيري مدیریت کتابخانه های عمومی استان،در سالجاری نخستين جشنواره تجليل از خيرين كتابخانه‌ساز يزدي باشكوه خاصي در يزد برگزار شد و پس از آن نيز رايزني‌ها براي جلب كمك‌هاي خيري در ساخت و تجهيز كتابخانه‌ها آغاز شده که این روند همچنان ادامه دارد.

رئيس انجمن كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان يزد سرانه بالاي كتاب و مطالعه را از شاخصه‌هاي مهم توسعه جامعه برشمرد و افزود: اگر بخواهيم راه توسعه را با سرعت و به درستي پيش بگيريم، بايد به كتاب و پژوهش و مطالعه در كشور اهميت بدهيم که بدون شک توسعه هر كشوری به مدد پژوهش و مطالعه بدست می آید.

وي همچنين از نگاه فرهنگي و ويژه اعضاي انجمن به مقوله كتاب و كتابخواني تقدير و ابراز اميدواري كرد: اين روند در سال‌هاي آينده به پويايي هرچه بيشتر كتابخانه‌ها كمك كند.

پارسائیان مدیر کل کتابخانه های عمومی استان یزد نیز در این جلسه با اشاره به تعامل خوب شهرداران شهرهاي مختلف استان با كتابخانه‌هاي عمومي گفت: تعامل شهرداري‌ها و كتابخانه‌ها در گذشته بيشتر در زمينه مالي و مختص به پرداخت و اخذ نيم‌درصد شهرداري بود، ولي در سال‌هاي اخير ارتباط و تعامل اين دو مجموعه به مسائل فرهنگي كشيده شده و كتابخانه‌ها به عنوان قطعه‌اي مهم از پازل فرهنگي شهر شناخته مي‌شود.

محمد علی دست افشان نیز گفت: در نخستين گام، پيگيري‌ها براي مكان‌يابي ساخت كتابخانه‌هاي جديد و توزيع درست جغرافيايي آنها در سطح استان انجام شد و در گام بعدي رايزني‌ها با خيران علاقه‌مند به كتابخانه‌سازي آغاز شده است و هم‌اكنون 4 نفر از اين عزيزان اعلام آمادگي كرده‌اند در اين امر خير مشاركت داشته باشند.

مدیر عامل انجمن خیرین کتابخانه ساز استان خاطر نشان کرد: همچنين از پيگيري براي اجراي طرح بهينه‌سازي و زيباسازي فضاهاي موجود كتابخانه‌اي با همكاران خيران يزدي، در سال آينده خبر داد.

در پايان آخرين جلسه انجمن كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان يزد از تلاش‌ها و پيگيري‌هاي فرماندار يزد و اعضاي انجمن در طول سال 92 ، با اهداي لوح سپاس و هديه تقدير شد.