فرماندار يزد تأكيد كرد:

توجه به نيازها و درخواست‌های جوانان در موضوع اوقات فراغت

فرماندار يزد گفت: با اجراي طرح جامع نيازسنجي اوقات فراغت جوانان در شهرستان ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرايي در اين زمينه كاملاً مشخص می‌شود كه نتايج حاصل از اين فعاليت علمي می‌تواند راهگشاي بسياري از مسائل و مشكلات باشد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، جلسه شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد با حضور فرماندار، معاون اداره كل آموزش و پرورش استان، معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري و ساير اعضاء تشكيل شد.

«مصطفي سالاري» در اين جلسه ضمن قدرداني از تلاش اعضاي ستاد بزرگداشت هفته معلم در سال جاری اظهار داشت: هفته بزرگداشت معلم هرسال فرصتي مغتنم براي قدرداني از زحمات فعالان عرصه تعليم و تربيت است كه خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و تعامل بين بخشي ميان دستگاه‌های اجرايي برنامه‌های خلاق، متنوع و درخور شأن و جايگاه معلمين شهرستان برگزار شد.

عالی‌ترین مقام اجرايي شهرستان يزد در ادامه با اشاره به در پيش بودن ايام تابستان و تعطيلي مدارس بر برنامه‌ریزی به‌منظور غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان تأكيد كرد و افزود: برنامه‌های اوقات فراغت دانش آموزان باید با براساس نیازسنجی، علاقه‌مندی و مشارکت دانش آموزان و خانواده‌های آن در حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی شود.

وي با انتقاد از موازی کاری برخی از دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌ای اوقات فراغت تصریح کرد: باید در بحث اوقات فراغت از کارهای موازی پرهیز شود و ازاین‌رو باید با تعامل سایر نهادها و ارگان‌ها بهترین برنامه را جهت غنی ساختن اوقات فراغت داشته باشیم.

سالاري خواستار پرهيز از اقدامات کلیشه‌ای و توجه به خلاقيت همراه با در نظر گرفتن پيشرفت فنّاوری در برنامه‌های اوقات فراغت دانش آموزان شد و خاطرنشان كرد: بررسی نقاط قوت و ضعف برنامه‌های اوقات فراغت می‌تواند در برنامه‌ریزی بهتر و شایسته‌تر آن در آینده تأثیرگذار باشد.

فرماندار يزد در بخشي ديگر از سخنان خود با اشاره به دستور كار جلسه مبني بر تعيين نرخ هزينه فوق‌برنامه مدارس هیئت امنايي افزود: آموزش و پرورش در سال‌های اخیر با بهره‌گیری از مشارکت مردم توانسته است مجموعه‌های آموزشی همچون مدارس هیئت‌امنایی را تقویت کرده و در این حوزه موفق عمل کند.

وي خواستار نظارت جدي بر عملكرد و شیوه‌نامه اين نوع مدارس شد و تصريح كرد: براي اينكه عدالت آموزشي در سطح شهرستان محقق شود بايد اين نوع مدارس را افزايش دهيم تا همراه با مشاركت مردم بتوانيم به نتايج مطلوبي در زمينه تعليم و تربيت برسيم.

سالاري اضافه كرد: اگر نحوه اداره كردن مدارس هیئت‌امنایی با نظارت و كنترل دقيق باشد، قطعاً اين مدارس می‌توانند با مشاركت خانواده‌ها، به اهداف مطلوبي در آموزش‌وپرورش دست پيدا كنند.

رئيس شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد با اشاره به اجراي شکل‌گیری ستاد بازآفريني پايدار شهري در سطح شهرستان و برنامه‌ریزی براي احياي برخي از مناطق هدف تصريح كرد: ستاد بازآفريني پايدار شهري با دو رويكرد اجتماعي، فرهنگي و سلامت و احياء، بازسازي و نوسازي به دنبال ارتقای کیفیت زندگی شهری در مناطق مورد هدف است.

فرماندار يزد در پايان خاطرنشان كرد: اين ستاد با محوريت اداره كل راه و شهرسازي فعاليت دارد كه اميدواريم همراه با اقدامات دولتي با فراهم شدن زمينه و مشاركت بخش خصوصي چالش‌های اين مناطق نيز مرتفع شود.