فرماندار يزد تأكيد كرد؛

توجه به محتواي آموزشي فعاليت هاي پيشگيري از اعتياد

فرماندار يزد گفت: صاحب نظران و متخصصان بايد توجه كافي به محتواي آموزشي فعاليت هاي پيشگيري از اعتياد براي افراد مختلف جامعه داشته باشند چراكه برخي از اين آموزش ها تا سال ها در ذهن افراد ماندگار خواهد بود.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، جلسه شوراي فرعي مبارزه با مواد مخدر شهرستان يزد به رياست فرماندار يزد تشكيل شد.

« مصطفي سالاري » در اين جلسه با بيان اينكه توجه به موضوع پيشگيري در حوزه هاي مختلف مي تواند قطعاً تأثيرگذاري بهتري نسبت به مراحل ديگر داشته باشد اظهار داشت: براي پيشگيري در حوزه آسيب هاي اجتماعي بايد برنامه هاي آموزش محور ارائه شود و دستگاه هاي اجرايي مرتبط با پرهيز از اقدامات جزيره اي به دنبال برنامه هاي مدون و مكمل براي رسيدن به اهداف باشند.

فرماندار يزد همچنين بر برنامه ريزي به منظور ارائه آموزش هاي مردم محور براي سال آينده تأكيد كرد و افزود: اميدواريم شوراي هماهنگي مواد مخدر استان نيز اعتبارات لازم در اين حوزه را پيش بيني و به شهرستان يزد اختصاص دهد.

وي خواستار بهره مندي از ظرفيت هاي سازمان هاي مردم نهاد در اين زمينه شد و تصريح كرد: بايد با نظارت و حمايت از سمن ها، فعاليت هاي آنان در حوزه آموزش و پيشگيري از اعتياد را در مسير رسيدن به اهداف شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر شهرستان هدايت نماييم.

سالاري اضافه كرد: ضرورت دارد دستگاه هاي اجرايي شهرستان با توجه به مباحث ارائه شده در اين جلسات و همچنين شرح وظايف خود برنامه ها پيشنهادي به منظور تدوين برنامه سال آتي براي سال 97 را تا پايان سال به دبيرخانه شوراي ارائه نمايند.

رئيس شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر شهرستان يزد خاطر نشان كرد: اقدامات و فعاليت هاي شورا و دستگاه هاي ذيربط بايد در پايان سال جمع بندي و به شوراي استان ارائه گردد.

فرماندار يزد در پايان با اشاره به ثبت جهاني شهر يزد و همچنين در پيش بودن ايام تعطيلات عيد نوروز و حضور مسافران و گردشگران از اقصي نقاط كشور از نيروي انتظامي خواست تا با معتادين متجاهر در سطح شهر برابر دستور العمل ها اقدامات لازم صورت پذيرد.