وزیر دادگستری:

مصطفی پورمحمدی  امروز در جمع باشکوه راهپیمایان یوم الله 22 بهمن دارالعباده یزد در تکیه امیر چقماق افزود: دشمنان و در راس آن آمریکایی ها در این سال ها از حربه تهدید و تحریم بهره گرفتند، ولی ایستادگی و هوشیاری ملت ،همه آنها را به عقب رانده است .

وی خاطرنشان کرد: الان کار استکبار جهانی و حامیان و اذناب آنها فقط رجزخوانی و هتاکی است که این خود گویای عجز و ناتوانی دشمنان انقلاب مقدس اسلامی ماست .

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: ملت شجاع و همیشه هوشیار و در صحنه ایران اسلامی همانند 35 سال گذشته با هوشمند و وحدت کلمه و بخصوص ایستادگی و جانفشانی دسیسه های دشمن را حنثی خواهد کرد .

پورمحمدی گفت: حضور مردم برای دشمن این پیام مهم و اساسی را دارد که این تهدیدها و تحریم های متوالی شما هیچ اثر سویی در اراده پولادین ملت فهیم ما نداشته است .

وی تأکید کرد: ملت ما با درایت ، همکاری ،مقاومت و برنامه ریزی از تحریم ها و تهدیدهای شما عبور کرده اند و به حول و قوع الهی این موفقیت همچنان ادامه خواهد داشت .

عضو کابینه دولت تدبیر و امید همچنین به پیام حضور مردم در صحنه های مختلف نظام و راهپیمایی باشکوه امزوز یوم الله 22 بهمن اشاره و تصریح کرد: پیام این حضور پرصلابت این است که ملت های مظلوم عام باید باتاسی به ملت قهرمانی ایران تنها به نیروهای درونی خود اتکا کنند و به دیگران وابسته نباشند .

پور محمدی حضور مردم شجاع و قهرمان ایران در عرصه های مختلف و یوم الله 22 بهمن را موجب قوت قلب و دلگرمی برای مردم ستمدیده عالم و بخصوص مردم سوریه و عراق ذکر کرد و گفت: برای توفیق در عرصه های مختلف همواره باید به خدا و ارزش های و ائمه اطهار (ع) تکیه کرد و برای تحقق منویات ولی امر مسلمین و مقام معظم رهبری در صحنه ها حضوری جدی داشت .

وزیر دادگستری به فعالیت ها دولت کریمه تدبیر و امید در بخش های مختلف اشاره و تصریح کرد: این دولت با همکاری مردم و حمایت های مقام معظم رهبری برای خدمت بیشتر به مردم نلاش می کند .

پور محمدی ادامه داد: دولت یازدهم با صداقت و درستی در ارتباط نزدیک و صمیمی با مردم است و مسائل را بیان می کند و باید این تعامل و هکاری با قوت استمرار یاید .

وزیر دادگستری یکی از مشکلات موجود را وجود برخی بی انضباطی مالی و فساد در حوزه اقتصاد ذکر کرد و گفت: دولت تدبیر و امید وظیفه خود می داند با قدرت و درایت برای حل اینگونه مسائل جدی وارد عرصه کار و تلاش شود .

وی با اشاره به اینکه دولت بعضا با نظام اداری معیوب مواجه است، خاطرنشان کرد: دولت خود را متعهد به حل وضعیت کنونی می داند و قطعا کارها با درایت برای حل برخی مسائل اجرایی می شود .

وزیر دادگستری به مسئله مهم تولید و نقش آن در اقتصاد کشور اسلامی اشاره کرد و گفت: از معضلات کنونی مسئله تولید است که بخشی از واحدهای آن در کشور فعال نیستند و باید چاره ای عملی برای حل آنها اندیشه شود .

پور محمدی وجود مشکل در عرصه تولید کشور را بخاطر برخی فشارهای اقتصادی و موضوع تحریم دشمنان و بخشی را هم بخاطر پاره ای مسائل داخلی مرتبط دانست .

وی در ادامه به موضوع پرداخت 36 مرحله پارانه به مردم به ارزش 130 هزار میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: با این حال به اهدافمان نرسیده ایم و سطح درآمد برخی خانوارها کفاف زندگی آنها را نمی دهد و تمام تلاش و هدف دولت رسیدگی به همین اقشار کم درآمد است .

پور محمدی همچنین از کسانی که بضاعت مناسب مالی دارند و همچنان یارانه می گیرند خواست تا برای کمک به مردم ضعیف نسبت به اعلام قطع دریافت یارانه خود اقدام کنند .

وزیر دادگستری در ادامه به مذاکرات هسته ای تیم ایران با گروه 5+1 اشاره و تصریح کرد: دولت تدبیر و امید بر اساس مصالح نظام و انقلاب و برای جلوگیری از تضییع حقوق ملت و کشور در این مذاکرات شرکت می کند .

عضو کابینه دولت یازدهم تأکید کرد: باید با مذاکرات جدی و دقیق جلو فتنه انگیزی دشمنان علیه نظام مقدس اسلامی را گرفت و دولت در این راه از حقوق مسلم مردم و کشور با قاطعیت فاع می کند .

پورمحمدی ادامه داد :دولت اگر در مذاکرات قدرتمندانه به پیش می رود، به این معنا نیست که به دشمن نیاز دارد یا برای آینده خود چشم به آن سوی مرزها دارد بلکه امید و نگاه ما به مردم، تلاشگران و تولیدکنندگان این جامعه است.

وی گفت: دولت تدبیر و امید و نظام مقتدر اسلامی تا دشمنان را سر جایشان ننشاند از حقوق کشور و مردم در عرصه های مختلف و مسئله مهم هسته ای فعالیت می کند .