فرماندار یزد خواستار شد؛

تكريم و احترام به معلمان در بين اقشار جامعه نهادينه شود

به منظور هماهنگي برنامه هاي هفته معلم،‌ اعضاي ستاد بزرگداشت مقام معلم شهرستان با فرماندار يزد ديدار كردند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، اعضاي ستاد بزرگداشت مقام معلم شهرستان يزد با فرماندار يزد ديدار و گفتگو كردند.

محمود شاكري شمسي در اين ديدار که معاون سیاسی و اجتماعی نیز حضور داشت با بيان اينكه نقش معلمان در جامعه با ارزش و تأثيرگذار است افزود: تكريم، تجليل و احترام به مقام شامخ معلم نبايد محدود به اين هفته باشد بلكه بايد با نهادينه ساختن فرهنگ سپاسگزاری در اقشار مختلف جامعه به ويژه در بين دانش آموزان اين كار در طول سال و به صورت مستمر انجام شود.

فرماندار يزد با اشاره به اينكه معلمان نيز بايد حرمت، شأن و جايگاه خود را حفظ كنند اظهار داشت: در این جریان دوسویه ضمن اینکه جامعه باید به مقام معلم احترام گذارد معلمین نیز باید بعنوان متولیان امر در حفظ و حراست از جایگاه خود تلاش کنند.

وي با تأكيد به اينكه معلمين بايد تبلور، تجسم و عينت يافته رعايت نظم و قوانين و مقررات باشند خاطرنشان كرد: با توجه به مباحث اخير مطرح شده در رابطه با فرهنگيان، بايد از هر اقدامي كه موجب خدشه دار جايگاه اجتماعي اين قشر در جامعه مي شود، پرهیز نمایند.

شاكري شمسي ابراز اميدواري كرد: در هفته بزرگداشت مقام شامخ معلم سالجاري نيز به مانند سال گذشته با همراهي اصناف، ادارات و ساير اقشار مختلف مردم به نحوي شايسته و در خور شأن معلمين برگزار شود.

در اين ديدار در خصوص اجراي مراسم و برنامه های تكريم و تجليل از معلمان نواحي يك، دو زارچ، تجليل از شهداي فرهنگي،‌ مشاركت دانش آموزان در مراسم هاي مختلف، هماهنگي با ادارات و اصناف جهت فضا سازي و اجراي برنامه تكريم از معلمين اثر گذار بحث، تبادل نظر و تصميم گيري شد.