فرماندار يزد خواستار شد:

تغییر نگرش دهياران از مباحث عمراني به فرهنگي و اجتماعي

فرماندار يزد در نشست هماهنگي نمايشگاه ملي توانمندی‌های روستاييان بابیان اينكه لازم است نگرش دهياران و دهیاری‌ها از مباحث عمراني در روستاها به مباحث فرهنگي، اجتماعي سوق پيدا كند؛ اظهار داشت: توسعه همه‌جانبه روستاها يكي از اهداف دولت تدبير و اميد است.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد؛ نشست هماهنگي مشاركت روستائيان شهرستان يزد در نمايشگاه توانمندی‌های روستاييان و عشاير كشور با حضور فرمانداري يزد، بخشداران بخش مركزي و زارچ، جمعي از مديران دستگاه‌های اجرايي شهرستان و دهياران برگزار شد.
فرماندار يزد در اين جلسه با اشاره به اينكه نشان دادن توانمندی‌های روستاييان باعث تقويت پایه‌های توليد و مشاركت روستاييان در مباحث جامعه می‌شود؛ تأکید كرد: ضرورت دارد حضور روستاهاي شهرستان يزد در اين نمايشگاه با بررسی‌های همه‌جانبه صورت پذيرد.
«مصطفي سالاري» معرفي ميراث فرهنگي و صنایع‌دستی روستاها را يكي از دلايل حضور در نمايشگاه دانست و افزود: خوشبختانه روستاهاي شهرستان يزد داراي ویژگی‌های منحصربه‌فرد در حوزه گردشگري هستند و لازم است به مردم سراسر كشور معرفي شوند.
وي تصريح كرد: حضور در نمایشگاه‌های این‌چنین می‌بایست باهدف تقويت بنيه اقتصادي روستاها و معرفي خدمات ارائه‌شده از سوي روستاييان به مردم صورت گيرد؛ چراكه هدف از حضور در نمايشگاه زمینه‌سازی مسيري براي توسعه پايدار روستاها است.
عالی‌ترین مقام اجرايي شهرستان در بخش ديگري از سخنانش بابیان اينكه دولت تدبیر و اميد باهدف اشتغال پايدار و توسعه پايدار روستاها برنامه‌های متعددي را تاكنون اجرا كرده است؛ گفت: يكي از برنامه‌هایی كه درراه رسيدن به اين هدف تعریف‌شده، معرفي توانمندی‌های روستائيان و عشاير  به عموم ملت ايران است.
سالاري يكي ديگر از برنامه‌های دولت براي رونق صنعت گردشگري در روستاها و شهرها تاريخي ايران را ميزباني از كنوانسيون راهنمايان تورهاي گردشگري بین‌المللی دانست و افزود: با توجه به اينكه يزد به‌عنوان يكي از سه ضلع گردشگري كشور مطرح  است، اين نشست كه در بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود براي استان يزد بسيار حائز اهميت خواهد بود.
فرماندار يزد در پايان سخنانش بابیان اينكه دولت در برنامه‌هایی كه مديريت و اجرا كرده، موفق و روبه‌جلو بوده است؛ تأکید كرد: به نتيجه رساندن برجام و بازگشت پول‌های بلوکه‌شده از فروش نفت، ارتباط مجدد ايران با بانک‌های خارجي، پيروزي در ديپلماسي نفتي و افزايش فروش نفت، ارتباطات مؤثر و مفيد با کشورهای منطقه و ساير کشورها به‌منظور رونق صنعت گردشگري و سرمایه‌گذاری خارجي، اجراي طرح تحول سلامت، پرداخت تسهيلات بلاعوض به كشاورزان براي تغيير روش آبياري و ... برخی از اقدامات دولت يازدهم در راستاي بهبود معیشت مردم بوده است.
گفتني است نمايشگاه روستاييان و عشاير كشور15 لغايت 18 دی‌ماه با حضور روستائيان سراسر كشور در محل نمایشگاه‌های دائمي تهران برگزار می‌شود.