سرپرست فرمانداري يزد:

تعليم و تربيت لازم و ملزوم يكديگر هستند/ ضرورت تقويت خودباوري در آموزش و پرورش

سرپرست فرمانداري يزد در جلسه شوراي آموزش‌وپرورش شهرستان بابیان اينكه همواره بحث آموزش در كنار پرورش است، اظهار داشت: ضرورت دارد در بحث تعليم و تربيت نگاه يكساني به مفاهيم تعليمي و تربيتي شود.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، نشست شوراي آموزش و پروش شهرستان يزد با حضور سرپرست فرمانداري يزد، معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري و ساير اعضاي اين شورا برگزار شد.
سرپرست فرمانداري يزد در اين جلسه با اشاره به اينكه دانش‌آموز امروز داراي ذهني پر از اطلاعات و معلومات است كه نياز به پرورش و ساماندهي در امور اجتماعي دارد، گفت: مديران و معلمان مدارس بهترين نفراني هستند كه می‌توانند براي طبقه‌بندی و بهینه‌سازی اطلاعات پراكنده دانش آموزان اقدام و راهنمايي لازم را به آنان ارائه دهند.
«مصطفي سالاري» نظرات دانش آموزان در اداره امور مرتبط به مدارس و آموزش‌وپرورش را مهم دانست و تأکید كرد: بروز شدن مديران و معلمان به اطلاعات روز جامعه نيازمند تلاش مضاعف اين قشر زحمت‌کش و فرهنگي هست، چراكه نياز امروز دانش‌آموز در مدارس رسيدن به پاسخ‌های ذهني و دروني خود است.
وي توانمندسازی معلمان و مديران را ضروري ارزيابي و ابراز اميدواري كرد كه با تشويق مديران و معلمان خلاق زمينه نشر خلاقيت آنان در سطح ديگر مدارس شهرستان فراهم شود و الگو گيري از طرح‌ها و برنامه‌های موفق و كارآمد سرلوحه امور آموزش‌وپرورش شهرستان قرار گيرد.
وي با مهم دانستن شرايط فيزيكي مدارس تصريح كرد: متأسفانه در حال حاضر فضاهاي آموزشي بلااستفاده زيادي در شهرستان وجود دارد كه نيازمند تدبير و برنامه‌ریزی متفاوت از گذشته است.
رئيس شوراي آموزش و پروش شهرستان يزد با اشاره به اينكه لازم است فضاهای آموزشی شهرستان در سه بخش مدارس قابل‌استفاده، مدارس نيازمند بازسازي و تعمير و مدارس غيرقابل استفاده طبقه‌بندی شود و بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گيرد.
اين مقام مسئول بر استفاده از توان شهرداری‌ها، انجمن‌های خيري و بنياد بركت براي بهسازي و نوسازي مدارس شهرستان تأکید كرد.
 
تقويت خودباوری در آموزش‌وپرورش
سالاري در بخش ديگري از سخنانش با تبريك هفته دولت و گراميداشت داشت ياد و خاطره شهداي دولت گفت: تقويت خودباوری در بين فرهنگيان و دانش آموزان امري ضروري است و می‌بایست برنامه‌های آموزش و پروش به‌گونه‌ای باشد كه اين مهم محقق شود.
وي در پايان با اشاره به اينكه نمونه‌ای از عدم خودباوري و موفقيت در مباحثي نظير برجام مشهود است، اذعان داشت: دولت تدبير و اميد با تلاش فراوان و با هدایت‌های مدبرانه مقام معظم رهبري مسئله تنش هسته‌ای كشور را به پايان رساند اما، عده‌ای هنوز به اين خودباوري نرسیده‌اند كه می‌شود از اين فرصت به‌دست‌آمده استفاده مطلوب كرد و با تدبير و اميد به فكر تعالي نظام جمهوري اسلامي و توسعه و آباداني ايران اسلامي بود.