فرماندار يزد:

تعاوني ها محلي براي تمرين با هم بودن و پذيرش نظرات و افكار ديگران است

فرماندار يزد با مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، " محمود شاكري شمسي " در ديدار با مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان يزد با اشاره به اينكه در اسلام به بحث تعاون توجه ويژه اي شده است افزود: بحث تعاون و شكل گيري و توسعه تعاوني ها به لحاظ اعتقادي به عنوان يك اصل مهم در دين مبين اسلام مطرح و در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران نيز به عنوان يك تكليف بر عهده مسئولان اجرايي و دولتي نهاده شده است.

فرماندار يزد با بيان اينكه تعاوني ها محلي براي تمرين با هم بودن و پذيرش نظرات و افكار ديگران است اظهار داشت: با شكل گيري تعاوني در حوزه هاي مختلف از طريق جمع آوري سرمايه هاي اندك مردم و مديريت درست آنها، مي توان بيشترين بازده را شاهد بود.

وي با اعلام اينكه افرادي متخصص يزدي كه از دانشگاه ها فارغ التحصيل مي شوند قادر به فعاليت در بازار كار استان نيستند تصريح كرد: در حال حاضر تركيب كار در استان يزد اغلب يدي مي باشد كه اين خود به سهم خود خطرآفرين بوده و زمينه خروج نيروي هاي متخصص و تحصيلكرده از يزد را فراهم مي آورد.

"شاكري شمسي" اضافه كرد: مي توانيم با گسترش صنايع با تكنولوژي برتر و پيشرفته در استان زمينه بهره مندي هر چه بيشتر را از نيروي هاي متخصص فراهم آوريم.

فرماندار يزد با تأكيد به اينكه به بحث اشتغال نبايد تك بعدي نگاه كنيم گفت: نگاه یک بعدی به موضوع اشتغال، موجب تداوم و عدم حل آن گرديده است، لذا ضروري است تا با خردجمعي و همكاري نهادهاي و ادارات مختلف در راستاي كاهش بيكاري اقدام شود.

"شاكري شمسي" بر استفاده مناسب از نقاط قوت استان به عنوان مهمترين سرمايه هاي اجتماعي يزد تأكيد كرد و افزود: اگر نمادها و فرهنگ هر جامعه اي حذف و يا كمرنگ شود، مردم آن جامعه با بحران بي هويتي روبرو مي شود، از اينرو ما بايد با تقويت فرهنگ غني يزدي در راستاي بهبود فضاي كسب و كار در يزد تلاش نماييم.

فرماندار يزد در پايان ابراز داشت: عزم جدی مسولان و همدلی مردم لازمه تامین زیر ساخت های صنعتی استان برای ایجاد بهترین فضای اشتغال و توسعه فعالیت های اقتصادی می باشد.

در اين ديدار " محمد حسن رياحي " ایجاد اشتغال پایدار و ترغیب سرمایه گذاران در استان را نیازمند ایجاد زیرساخت های مناسب در شهرک ها و نواحی صنعتی دانست و گفت: باید بتوانیم در جهت حمایت از سرمایه گذاری غیر دولتی، برای افرادی که می خواهند زمینه فعالیت صنعتی و اشتغال را ایجاد کنند، تسهیلات و حمایت همه جانبه فراهم کنیم.

مديركل تعاون ، كار و رفاه اجتماعي استان يزد افزود: حمایت از ایده های خلاق و ایجاد فضای مناسب برای گسترش فعالیت های اقتصادی، پویایی بخش های مختلف تولید و خدمات را امکان پذیر می سازد.