تشكيل دويست و شصتمين جلسه شوراى آموزش و پرورش شهرستان

به ریاست فرماندار یزد دويست و شصتمين جلسه شوراى آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومى فرمانداری یزد به نقل از  آموزش و پرورش ناحيه دو يزد، با ریاست سید محمدرستگارى فرماندار و حضوررئيس شوراى آموزش و پرورش شهرستان، علیرضاجديدي معاون سياسى امنيتي و اجتماعى فرماندار، مدير و معاونين نواحى يك و دو و اكثريت اعضا و مدیوینی از نيروى انتظامى، مركز بهداشت و ... دويست و شصتمين جلسه شوراى آموزش و پرورش شهرستان يزد با دستوركار بررسى و اجراى طرح يارى گران زندگى در مدارس شهرستان در محل سالن اجتماعات اين مديريت تشكيل شد.

در ابتدا اسمعيلى زاده مدير آموزش و پرورش ناحيه دو و دبير شوراى آموزش شهرستان ضمن خير مقدم به مدعوين و تبريك ولادت حضرت زينب(س) و روز پرستار به ارائه گزارشى اجمالى از اقدامات انجام شده مصوبات جلسه قبل (حصاركشى هنرستان ذكايى) پرداخت و سپس در خصوص طرح يارى گران زندگى و اهداف اين طرح نكاتى را به مدعوين ياد آور شد.

دبيرشوراى آموزش و پرورش شهرستان با اذعان به اين كه با تشكيل جلساتى كه در رابطه با طرح يارى گران در سطح اداره كل و نواحى و ... شده است نگاه هاى بسيار خوبى در اين رابطه مطرح است و استقبال بسيار خوبى از اين طرح را شاهد بوديم و ستاد هاى تشكيل شده در اين راستا مستمرا اين موضوعات را در دستور كار خود قرار داده اند چرا كه بحث آسيب هاى اجتماعى يكى از دغدغه هاى مهم مقام معظم رهبرى است ، بنابراين بايد سعى شود گام هاى اثر بخشى در اين راستا برداشته شود. وى جامعه هدف اين طرح را خانواده دانش آموزان و معلمان مدارس خواند و نقش آنان را در كاهش آسيب هاى اجتماعى بسيار اساسى دانست و گفت اميدواريم بتوانيم با استفاده از تمام ظرفيت هاى موجود جامعه اى امن و داراى آرامش داشته باشيم و در سايه آن به رشد و تعالى برسيم.

در ادامه شايق رئيس اداره مشاوره و آسيب هاى اجتماعى اداره كل متبوع  ضمن تقدير و تشكر از مديران مدارس با ارائه كليپى در خصوص كليات چارچوب و نقشه راه تشكيل و استقرار كانون يارى گران زندگى در مدارس از نمايندگان مديران مدارس حاضر در جلسه خواست نكته نظرات خودشان را ارائه نمايند تا پس از جمع بندى و ارسال آن به وزارت متبوع شاهد بهتر برگزار شدن اين طرح در مدارس باشيم.رئیس اداره مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش يزد با بیان اینکه برای اجرای طرح ياد شده اولويت با مدارس حاشیه و در معرض خطر است، اضافه کرد: این طرح در سه محور آموزشی، فرهنگ سازی و مراقبتی اجرا و دانش‌آموزان مشکل دار شناسایی و به مراکز خدمات بالینی و مشاوره‌ای ارجاع داده می‌شوند.

در پايان سید محمد رستگارى فرماندار يزد ضمن جمع بندي نكات مطروحه گفت تمام سعى مسئولين شهرستان كاهش آسيب هاى اجتماعى است و ارگان هاى ذى ربط مى بايست با در نظر گرفتن تمام ظرفيت هاى خود با اين طرح مهم همراه و همگام آموزش و پرورش شوند.وي خطاب به مديران مدارس با اولويت مدارس بيشتر در معرض خطر و آسيب پذير گفت؛ مديران مدارس بايد با شناسايى افراد و خانواده هاى در معرض خطر به طورى كه شان و منزلت افراد حفظ شود آنها را شناسايى و به مراكز مربوطه جهت انجام كارهاى مشاوره اى سوق دهند.

بحث و تبادل نظر در خصوص هر چه بهتر برگزار شدن اين طرح در مدارس توسط اعضا و مدعوين حاضر در جلسه از ديگر محورهاى اين جلسه بود.

شايان ذكر است؛ طرح يارى گران زندگى تفاهم نامه اى است بين وزارت آموزش و پرورش و سازمان مواد مخدر كشور كه هدف عمده آن كاهش آسيب هاى اجتماعى به ويژه اعتياد در بين دانش آموزان و خانواده هاى آنان است.