در دویست و نود و ششمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد مطرح شد

ترویج و توسعه فرهنگ نماز در مدارس / قدردانی فرماندار یزد از مدیران نواحی یک و دو در کسب رتبه برتر شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد در سطح استان

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، دویست و نود و ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز به ریاست فرماندار و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ،رئیس شورای شهر، مدیران نواحی آموزش و پرورش و سایر اعضا در محل دفتر آیت الله ناصری با دستور کار ترویج و توسعه فرهنگ نماز در مدارس برگزار شد.

در ابتدای این جلسه فرماندار یزد اظهار داشت: فرهنگ و تمدن اسلامی که از ان صحبت می شود و شاخصه فرد مسلمان نماز است

مدرسی تصریح کرد: در دوره ای محدویت ها و مشکلاتی در ایستگاه های قطار بود که در یک انقلاب مدیریتی ظرف مدت کوتاهی بهترین امکانات برای ایستگاه های بین راهی ریلی فراهم شد و عزمی شکل گرفت که شرکت راه آهن جمهوری تمام ایستگاه های کل مسیر را ساماندهی و بهسازی کرد تا مسافران بتوانند به نحو احسن فریضه نماز را ادا نمایند.

مقام عالی شهرستان خاطر نشان کرد: نماز به عنوان ستون دین و شاخصه هرمسلمانی برای اینکه در وجود هر فردی در کودکی، نوجوانی و جوانی نهادینه بشود بهترین زمان در اختیار مدارس قرار دارد فرماندار یزد با قدردانی از مدیران مدارس و نواحی آموزش و پرورش برای فراهم کردن فضا در برگزاری نماز جماعت در مدارس شهرستان یزد تشکر کرد.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد با بیان این اینکه: در بحث فرهنگ نماز دو موضوع مطرح می شود یکی، کمَی و دیگری کیفی، افزود: کمی آن مکان نماز خانه و امام جماعت و کیفی ان نوع فرهنگ سازی و فضای فکری است که برای دانش آموزان و نوجوان فراهم می شود تا به معقوله نماز بپردازند

فرماندار یزد با تاکید به مسائل کمَی گفت: باید بهترین مکان ها مساجد باشد که برای ادای موضوعات فرهنگی اسلامی و دینی به ان پرداخته شود مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با مهم خواندن مسئله کیفی و فرهنگی خاطر نشان کرد: در مباحث دینی و فرهنگی بخصوص نماز که شاخصه هر مسلمانی است باید به طور ویژه در کودکان و نسل آینده تبلور پیدا کند

مقام عالی شهرستان با قدردانی از کسب رتبه اول مشترک در استان توسط شورای آموزش و پرورش شهرستان های یزد و میبد از حیث مباحث، مصوبات، پیگیری ها و نظمی که داشته اند افزود: جای کار بسیار زیاد است ولی باتوجه به بضاعت، امکانات و فرصتی که هست تلاش می شود وضعیت مطلوبتر فراهم شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان در پایان صحبت های خود با اشاره به برگزاری انتخابات 11 اسفندماه گفت: نیروهای خدوم آموزش و پرورش و مدارس در انتخابات نقش مهمی دارند.و تجهیز و بهسازی مدارس که بعنوان شعب اخذ رای تعیین شده اند در دستور کار جدی فرمانداری یزد قرار دارد. در ادامه سایر حاضرین در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.

گفتنی است شورای آموزش و پرورش به منظور تحقق مشارکت و نظارت مردم در امور آموزش و پرورش و بهره‌گیری از کلیه منابع و امکانات، برای تأسیس، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی و تسهیل در فعالیت‌های اجرایی آموزش و پرورش، مُشتمل بر ۲۲ ماده و ۲۱ تبصره در ۲۶ دی ۱۳۷۲ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. از ۲۵ تا ۳۰ دی در تقویم رسمی کشور «هفته شورای آموزش و پرورش» نامیده می‌شود.