به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، محمود شاکری شمسی، در جمع اعضای برتر کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد اظهار داشت: آینده کشور به دست نوجوانان و کودکان امروز است که به عنوان آینده سازان این کشور فعالیت خواهند داشت بر این اساس باید تمام تلاش خود را برای راهنمایی و آموزش هر چه بهتر آینده‌سازان به کار گیریم.

وی افزود: کودکان و نوجوانان با سرمشق قرار دادن زندگی ائمه اطهار و بزرگان باید راه کمال و رستگاری را طی کنند و هنگامی که در این مسیر قرار گرفتیم، سعادتمند خواهیم بود.

 فرماندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه نیازمند هدف‌گذاری و رسیدن به مقصود، فقط برنامه ریزی است، خاطرنشان کرد: اگر در زندگی برنامه اصولی بر اساس توانمندی هر شخص انجام شود، به طور قطع شاهد موفقیت‌های چشمگیری خواهیم بود.

شاکری‌شمسی عنوان کرد: خدمت به مردم تنها چیزی است که می‌ماند و اگر ثروت جمع شود و یا دنبال پست و مقام باشیم، در نهایت از بین خواهد رفت اما اگر در هر رده و جایگاهی که هستیم خدمت به مخلوق را برای رضای خداوند متعال سرلوحه کارهای خود قرار دادیم، آنگاه در قلب مردم و یادها ماندگار خواهیم شد.

 این مسئول با تاکید بر اینکه امنیت و آرامشی که اکنون در جامعه ماست، مرهون فداکاری شهدا است، بیان داشت: بهترین فرزندان این مرز و بوم جان خود را در راه امنیت و آسایش ما فدا کردند و اکنون ما وظیفه داریم ادامه دهنده راه این بزرگواران باشیم و در راه شکوفایی و موفقیت هرچه بیشتر جمهوری اسلامی ایران حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در زمان کنونی تبلت و کامپیوتر تحرک را از نسل جوان و نوجوان گرفته، ادامه داد: هر چند امکانات در زمان کنونی بسیار بیشتر است اما تحرک و بالندگی از نسل کنونی گرفته شده و متاسفانه بیماری‌هایی همچون چاقی و عدم نشاط، دامنگیر برخی از کودکان و نوجوانان شده است.

فرماندار یزد با اشاره به اینکه در هر سمتی که فعالیت داشتم، مشارکت همه افراد در کارها را در اولویت فعالیت‌های خود قرار دادم، یادآور شد: اگر در تصمیم گیری‌ها همه با هم همراه شوند، آثار کارها بسیار اثرگذارتر و پربارتر خواهد بود به ویژه در فعالیت‌های کودکان که حتما باید از مشارکت خودشان نیز استفاده شود.

شاکری‌شمسی با تاکید بر اینکه شما کودکان و نوجوانان آینده سازان کشور هستید و آینده کشور در دست شماست، بیان کرد: باید همواره مواظب باشید و ضمن احترام به پدر و مادر و معلمان با همکلاسی‌های خود نیز مهربان بوده و با مردم خوب رفتار کنید در این صورت ضرر نخواهید نکرد و در جامعه سربلند خواهید بود.

این مراسم به مناسبت هفته ملی کودک در یزد برگزار شد.