مسئول كميته فناوري اطلاعات ستاد انتخابات شهرستان يزد اعلام كرد:

تجهيز 33 شعبه اخذ رأي در شهرستان يزد به دستگاه هاي احراز هويت

مسئول كميته فناوري اطلاعات ستاد انتخابات شهرستان يزد گفت: با تدابير انديشيده شده 33 شعبه ي اخذ رأي در شهرستان يزد به دستگاه هاي احزار هويت مجهز مي شوند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، " افسانه شهابي پور "  ضرورت امر آموزش جامع ، مدون و منسجم را یادآور شد و اظهار داشت: در برگزاری انتخاباتی که حدود 95 درصد از فرآیندهای آن به صورت رایانه اي  برگزار می شود ضرورت آموزش جامع ، مدون وبرنامه ریزی شده بیش از پیش احساس می شود که در اين زمينه طي روزهاي آتي كاربران شعب آموزشهاي عملي و تخصصي لازم را فرا مي گيرند.

مسئول كميته فناوري اطلاعات ستاد انتخابات شهرستان يزد با اعلام اینکه تمهيدات الازم براي تجهیز شعب اخذ رأی به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری انديشيده شده است افزود: براي اولين بار در شهرستان يزد 20 شعبه ثابت و 13 شعبه سيار به دستگاه احراز هويت مجهز مي شوند.

وي تصريح كرد: با وجود اين دستگاه ها GSM  مودم و باركد خوان حذف خواهد شد.

" شهابي پور " خاطرنشان كرد:  در اين سيستم با ارائه کارت ملی، هویت رأی دهنده از طریق دستگاه احراز هویت مشخص شده و این امکان فراهم می شود که تعداد رأی تکراری و نیز زمان و ساعتی که رأی دهنده اقدام به رأی کرده، مشخص شود.

مسئول كميته فناوري اطلاعات بيان كرد: اولين مانور نرم افزار استعلام هويت رأي دهندگان در شعب اخذ رأي با هدف آزمايش ميزان كارايي شبكه USSD  و شبكه Dial – up  در روز چهارشنبه مورخ 28 بهمن ماه با حضور برخي از سرگروه ها با موفقيت انجام شده است.

وي اضافه كرد: در شهرستان يزد به ازاي هر شعبه يك كاربر وجود دارد و هر ده شعبه توسط يك سرگروه در روز انتخابات هدايت مي شوند.

" شهابي پور " ابراز داشت: در شهرستان يزد سه ناظر نيز حضور دارند كه مهمترين وظيفه آنها نظارت بر روند فعاليت سرگروه ها مي باشد.

مسئول كميته فناوري اطلاعات ستاد انتخابات شهرستان يزد همچنين افزود: در روزهاي آتي مانوري سراسري به منظور كنترل همه فرآيندهاي انتخابات با حضور كليه كاربران رايانه در شعب اخذ رأي انجام خواهد شد.