فرماندار يزد:

تجليل از مقام معلم نبايد به يك هفته و زمان خاص محدود شود

فرماندار يزد با تأكيد بر ضرورت تكريم و تجليل از مقام معلم گفت: تجليل از مقام شامخ معلم نبايد به يك هفته و زمان خاص محدود شود.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، اولين جلسه شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد در سالجاري با حضور فرماندار يزد، مديران آموزش و پرورش نواحي يك و دو و اعضاي اين شورا تشكيل شد.

«مصطفي سالاري» در اين جلسه با تبريك ولادت منجي عالم بشريت حضرت مهدي (عج)، روز جهاني كارگر و هفته گراميداشت مقام معلم و تقدير وتشكر از زحمات و تلاشهاي «عبدالحميد صابري» در سمت مديرآموزش و پرورش ناحيه يك اظهار داشت: اميدواريم با انتصاب «زهره اميرچقماقي» به عنوان مديرجديد آموزش و پرورش ناحيه يك يزد با برنامه ريزي بهتر و با همفكري و همراهي اعضاي شورا بتوانيم سياست هاي نظام تعليم و تربيت را در راستاي اعتلاي آن به كار گيريم.

فرماندار يزد همچنين از تلاشهاي پرسنل آموزش و پرورش نواحي يك، دو و منطقه زارچ در موضوع اسكان مسافران نوروزي نيز تقدير نمود و افزود: نقاط قوت و ضعف اين طرح بايد مورد بررسي قرار گيرد تا در سالهاي آينده ضمن تقويت ظرفيت ها و پتانسيل هاي موجود، كاستي ها و كمبودها نيز برطرف شود.

رئيس شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد در ادامه با اشاره به در پيش بودن سالروز شهادت استاد شهيد مرتضي مطهري و آغاز هفته گراميداشت مقام معلم گفت: خوشبختانه با هماهنگي هاي بعمل آمده و برنامه ريزي انجام شده برنامه هاي هفته معلم سال 97 از ويژگي هاي خاصي برخوردار خواهد بود.

وي توجه به مشاركت همگاني و حضور همه آحاد مردم در تجليل از مقام معلم را به عنوان مهمترين ويژگي برنامه هاي اين هفته در شهرستان يزد دانست و تصريح كرد: طي جلساتي كه تاكنون تشكيل شده بر اين امر تأكيد شده چرا كه به اين امر اعتقاد داريم كه همه مردم بايد به نحوي از معلمين خود تقدير كنند.

سالاري با بيان اينكه تجليل از مقام معلم نبايد صرفا به يك هفته و يا زمان خاصي محدود شود خاطرنشان كرد: بايد فرهنگ سپاس از معلم در طول سال در جامعه نهادينه شود.

فرماندار يزد با اعلام اينكه برنامه هاي هفته مقام معلم با همراهي فرمانداري، صدا و سيماي مركز يزد، سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري، شهرداري ها و دهياري هاي شهرستان برگزار مي شود اضافه كرد: تجليل از پيشكسوتان عرصه تعليم و تربيت، برگزاري جشن در مدارس مناطق حاشيه اي، فضاي سبز و توجه به ظرفيت هاي تبليغي در سطح شهر، حضور روساي ادارات در مدارس و تقدير از معلمين، ديدار با فرهنگيان پيشكسوت از مهمترين برنامه هاي اين هفته در سطح شهرستان مي باشد.

وي در بخشي ديگر از سخنان خود با اشاره به موضوع كمبود آب در استان و شهرستان يزد گفت: با توجه به كاهش بارندگي در سالجاري كشور با بحران بي آبي روبرو است كه بايد هم مردم و مسئولين  به آن توجه داشته باشند.

فرماندار يزد افزود: آموزش و پرورش به عنوان نهاد اجتماعي كه با تعدادي زيادي از دانش آموزان ارتباط دارد مي تواند در مديريت بهينه مصرف آب توسط شهروندان تأثيرگذار باشد.