فرماندار يزد:

تجليل از مقام معلم تجليل از علم و فرهنگ است

فرماندار يزد گفت : اگر به خوبي جايگاه و نقش معلم در جامعه به خوبي تبيين شود، مسير خودكفايي جامعه در تمامي عرصه ها هموارتر مي شود.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد،‌جلسه شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد با حضور فرماندار، معاون سياسي واجتماعي فرمانداري و ساير اعضاء تشكيل شد.

" محمود شاكري شمسي " در اين جلسه با اشاره به نامگذاري سال 95 به عنوان « سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل » از سوي مقام معظم رهبري اظهار داشت: آموزش و پرورش به عنوان يكي از بزرگترين نهادهاي آموزشي و فرهنگي مي تواند نقش به سزايي در تحقق شعار سال جاري داشته باشد.

فرماندار يزد افزود: بايد با ارتقاء روحيه خود باوري،  خمير مايه اي از جنس خواستن و توانستن را در دانش آموزان ايجاد كنيم تا در آينده بتوانند در مسئوليت هاي اجرايي كه بر عهده مي گيرند به خوبي به ايفاي نقش بپردازند.

وي با تجليل از اقدامات و تلاشهاي خيرين مدرسه ساز در سطح استان و شهرستان يزد گفت: خيرين يزدي در طول سال هاي گذشته اهتمام ويژه اي را در رفع مسائل و كمبودهاي آموزش و پرورش داشته اند و در اين زمينه يزد به عنوان يكي از استان هاي پيشرو در بحث مدرسه سازي توسط خيرين است.

رئيس شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد بر برنامه ريزي براي نكوداشت و تجليل هر چه بهتر از خيرين تأكيد كرد و ابرازداشت: در سال جاري بايد به نحوي برنامه ريزي شود تا مراسم تجليل از خيرين در مدارس،  با حضور پر رنگ دانش آموزان و اولياء و مربيان صورت گيرد.

" شاكري شمسي " در ادامه با اشاره به در پيش بودن 12 ارديبهشت سالروز شهادت استاد دكتر مرتضي مطهري و هفته معلم خاطرنشان كرد: اگر به خوبي جايگاه و نقش معلم در جامعه به خوبي تبيين شود، مسير خودكفايي جامعه در تمامي عرصه ها هموارتر مي شود.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان با تأكيد به اينكه برنامه هاي هفته بزرگداشت معلم در خور شأن و كرامت معلمان برگزار شود گفت: فعالیت و مشاركت آحاد مردم جامعه جهت اجرای برنامه ها متناسب باشان والای معلم در اين هفته مهم و اثربخش است.

فرماندار يزد در پايان از آمادگی كامل فرمانداری براي همكاري و پيگيري اجراي برنامه هاي بزرگداشت اين هفته خبر داد و تأكيد كرد: بايد زمينه مشاركت را براي فعاليت ساير ادارات و نهادهاي دولتي و غيردولتي در برنامه هاي هفته بزرگداشت مقام معلم پر رنگ تر از سال گذشته فراهم آوريم.