سرپرست فرمانداري یزد در آيين تجليل از خبرنگاران:

بیان خدمات بخش دولتی، مشارکت اجتماعی مردم را افزایش می دهد

سرپرست فرمانداري یزد گفت: بیان عملکرد، خدمات و اقدامات انجام شده توسط نهادها و دستگاه های بخش دولتی باعث بالا رفتن مشارکت اجتماعی مردم در امور مختلف و دلگرمی آنان می شود .
به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد به نقل از ايرنا مصطفی سالاری درجمع خبرنگاران و اصحاب رسانه در بازدید از روستای دربید بخش زارچ شهرستان یزد، افزود: افزایش ارتباط دستگاه ها و نهادها با اصحاب رسانه ثمرات زیادی دارد که یکی از مهمترین آنها افزایش اعتماد جامعه به دولت است .
وی ادامه داد: لازمه حضور مردم در رویداد ها و مشارکت های اجتماعی این است که دلگرمی و امید داشته باشند و این دلگرمی عمدتا بواسطه بیان عملکردها حاصل می شود.
سرپرست فرمانداري یزد اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید با وجود محدودیت های درآمدی دولت، اقدامات موثری در راستای خدمت به مردم انجام شده اما در بیان این خدمات آن گونه که شایسته بود، اقدام نشده است.
سالاری تنزل اداره کل روابط عمومی استانداری به رتبه پایین تر را در ایجاد مشکل در امر اطلاع رسانی و رسانه ای دولت موثر دانست و بر اصلاح آن تاکید کرد.
وي یادآور شد: در شروع مسئولیت در فرمانداری یزد، سعی شد با تقویت روابط عمومی ارتباط بیشتری با رسانه ها برقرار شود که به همین منظور تغییراتی متناسب با این اهداف صورت گرفت.
سالاری ادامه داد: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت سال آینده برگزار می شود، لذا روابط عمومی و رسانه ها نقش مهمی در فراهم سازی زمینه مشارکت مردم در این رویداد مهم کشور را دارند.
وی افزود:با توجه به اینکه بیش از 60 درصد جمعیت استان در شهرستان یزد ساکن هستند و بسیاری از مردم استان برای فعالیت های روزمره به مرکز استان مراجعه دارند، کار سخت و سنگینی بر عهده پرسنل فرمانداری است که تاکنون تنشی در رابطه با فعالیت های روزمره در سطح شهرستان وجود نداشته و نقایص احتمالی نیز با تمهیدات پیش بینی شده، رفع می شود.
 
ثبت سرو دو هزار و400 ساله روستاي دربيد
بخشدار زارچ نیز در این نشست گفت: در شهرستان یزد پتانسل های زیادی وجود دارد که برخی از این ظرفیت ها به دلیل کم توجهی مغفول مانده و جای کار بیشتری وجود دارد.
امیر صادقی مقدم افزود: به عنوان مثال در روستای دربید ، سروی کهنسال وجود دارد که با مکاتبات و پیگیری زیادی که انجام شد، سن آن توسط کارشناسان میراث فرهنگی بیش از دو هزار و400 سال برآورد شد و اخیرا به ثبت ملی رسیده است.
وی ادامه داد: این منطقه گونه های بسیار زیادی از گیاهان و جانوران دارد و با فاصله 35 کیلومتری از شهر یزد دارای آب و هوای مطبوعی است که به عنوان یک جاذبه طبیعی می تواند مورد توجه قرار گیرد.
بخشدار زارچ گفت: روستای دربید با 50 نفر جمعیت و 20 خانوار و با داشتن منظره های زیبای طبیعی یکی از ظرفیت های گردشگری طبیعی استان یزد است و از مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری، مساعدت برای ارتقاء زیرساخت های گردشگری در این روستا انتظار می رود. 
 
تلاش براي حفظ بافت تاريخي روستاي دربيد 
دهیار روستای دربید نیز گفت: تلاش ما خارج کردن این روستا از محرومیت بوده و در همه فعالیت ها حفظ بافت این روستا مورد توجه قرار گرفته است.
علی محمد دلاوری پور افزود: جاده منتهی به این روستا دارای عرض کم و فاقد شانه است و در سال گذشته سه حادثه تصادف منجر به فوت در این جاده رخ داده، لذا از مسئولان انتظار می رود برای بهبود جاده دربید اقدامات عاجلی داشته باشند.
وی ادامه داد: ورودی جاده روستای دربید نیزاز شهرستان یزد تبدیل به گود زباله و نخاله شده ومنظره ای زشت را بوجود آورده که تقاضای مساعدت در این زمینه و رفع این مشکل توسط شهرداری یزد را داریم .
دهیار دربید بهبود شبکه برق روستا به طول 10 کیلومتر، تکمیل آسفالت و خط کشی بخشی از جاده، سنگ فرش و بدنه سازی بخشی از روستا و ...از اقدامات دولت تدبیر و امید در این روستا دانست و استمرار فعالیت های عمرانی به خصوص ساخت منبع برای ذخیره آب و ساماندهی ورودی روستا را خواستار شد.
در این نشست با اهدای لوح تقدیر از اصحاب رسانه تجلیل شد.