حاج حيدري معاون برنامه ريزي ، اداري و مالي فرمانداري يزد؛

بر همکاری دستگاه ها و نهادهای دولتی در راستای تحکیم بنیان خانواده و توانمند سازی بانوان تاکید كرد

اولين جلسه توجيهي تدوين " سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده استان يزد " با حضور معاون برنامه ريزي ، اداري و مالي فرمانداري ، نماینده شركت منتخب اجراي طرح و مشاور بانوان وخانواده دستگاه هاي اجرايي شهرستان يزد ،در سالن ولایت فرمانداری برگزار شد .

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد ؛ در اين نشست كه با حضور حاج حيدري معاون برنامه ريزي، اداري و مالي فرماندار يزد و جمعي از مشاوران بانوان وخانواده دستگاه هاي اجرايي شهرستان يزد برگزار شد ،  اظهار داشت: نقش اجتماعي زنان از صدر اسلام تاکنون در جامعه اسلامي کم رنگ تر از مردان نبوده است . زن‌ها در موفقیت و پیشرفت همسرانشان نقش به سزایی دارند.

حاج حيدري  تاكيد كرد ؛ رکن اصلی خانواده زن است و در ساختن جامعه‌ای آرمانی نقش بسزایی را ایفا می‌کند  وي همچنين اضافه كرد: مبحث ارتقای سند زنان و خانواده بحث تخصصی و گسترده ای است لذا طبيعتاَ اجرای آن در هر شهرستان دارای چالش ها و مشکلاتی خواهد بود ، باید نقاط ضعف و قوت آن را شناسایی و با برنامه ریزی و استراتژيك مناسب و بهره گیری از ظرفیت‌های علمی و استفاده از افراد صاحب نظر وکارشناسان با تجربه در جهت رسیدن به نتیجه مطلوب تلاش نماييم .

حاج حيدري با بيان اينكه این سند ملی بر اساس اسناد فرادستی از جمله سند چشم انداز در افق 1404 استان برای احقاق حقوق همه زنان ،تحقق عدالت جنسیتی و توسعه ظرفیت های ملی در راستای محقق ساختن تولید كالاي ایرانی با تاکید بر شناسایی و رصد شاخص های مؤثر بر وضعیت زنان و خانواده و توجه ویژه به نقش سازنده زنان و بهره مندی جامعه از سرمایه انسانی آنها در فرایند توسعه پایدار متوازن تدوین می شود گفت: باید همه ارگانها و نهادها در راستای تحکیم خانواده و توانمند سازی بانوان گام های جدی بردارند .

در ادامه اين جلسه طاهره محمدي كارشناس امور بانوان و خانواده فرمانداري نيز به اجراي این طرح برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی با رویکرد توانمند سازی بانوان در چهار بعد دانش ، امنیت ، سلامت و آگاهی اشاره كرد و افزود: اهداف این طرح شناسایی وضع موجود زنان و خانواده در استان ها بر مبنای اطلاعات پایه مستند ، شناسایی ظرفیت و پتانسیل ها و فهرست بندی مشکلات و فرصت های مهم است .

محمدی تصریح کرد : موضوع زنان و خانواده موضوع مهمي است كه برای توانمندسازی بانوان هم افزایی و افزایش همکاری دستگاه های اجرایی ضروری است چرا که حضور زنان کارآفرین و زنان سرپرست خانوار در عرصه تولید علاوه بر خوکفایی می توانند در اجتماع نيز نقش اساسی داشته باشند .