باحضور فرماندار يزد صورت گرفت:

برگزاری هجدهمین مانور سراسری زلزله در مدرسه افشار (شاهد)

هجدهمین مانور سراسری زلزله و ايمني با حضور فرماندار يزد، معاون عمراني فرماندار و دبير ستاد مديريت بحران شهرستان يزد در مدرسه شاهد(افشار) برگزار شد.
فرماندار يزد در پايان برگزاري مانور در جمع دانش اموزان حاضر شد و براي آنان درباره اهداف برگزاري مانور سخنراني كرد. 
«مصطفي سالاري» با اشاره به اینكه مانور زلزله با اهداف آمادگی برای رویارویی با زلزله، کاهش تلفات، خسارت ناشی از حوادث، بلایای طبیعی و ایجاد آمادگی دانش آموزان برگزار شده است اظهارداشت: واکنش های صحیح و سریع در برابر زلزله يكي از عواملي است كه مي تواند در كاهش تلفات جاني موثر باشد. 
وي تاكيد كرد: ارائه آموزش‌های مرتبط با پناه‌گیری و حفاظت از خود در زمان زلزله از دیگر اهداف این برنامه بود كه خوشبختانه دانش آموزان با اطلاعات كافي و اقدامات صحيح نسبت به برگزاري مانور اقدام كردند. 
سالاري با اشاره به شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» براي هيجدهمين مانور زلزله در مدارس كشور؛ تصريح كرد: گسترش آموزش هاي ارائه شده به دانش آموزان به جامعه و بخصوص خانواده ها يكي از مهمترين اهداف برگزاري اين مانور بوده است. 
وي خطاب به دانش آموزان عنوان كرد: در زمان حوادث باید متوجه باشيد که اولین نیروهای امدادرسان در صحنه هستند و همیشه باید جلوتر و پیشگام تر از نیروهای امدادی به کمک یکدیگر و سایر اعضای محله بشتابيد. 
گفتني است برگزاري مسابقه يكي ديگر از بخش هاي برگزاري مانور زلزله بود كه  با طرح سوالاتي از سوي فرماندار يزد صورت گرفت و به نفرات برتر هدايايي اهدا شد.