138

برگزاری نشست توجیحی سیاست های اقتصادی دولت در مدیریت عادلانه یارانه کالاهای اساسی و آزاد سازی قیمت ها

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد درابتدای  این نشست  علی احمدیان معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ضمن تقدیر از همراهی مردم در اجرای این طرح خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح یارانه ها به صورت عادلانه به دست مصرف کننده حقیقی یعنی مردم می رسد و فساد و رانت کاهش می یابد و این طرح برای رسیدن به عدالت در جامعه ضروری می باشد .
در ادامه محمد  زاده رحمانی مدیر کل دفترهماهنگی  امور اقتصادی استانداری یزدبر لزوم حمایت از ساماندهی یارانه دولت و انتقال آن از کالاها به افراد تاکید کرد و بیان داشت :
مدیریت عادلانه یارانه کالاهای اساسی و آزاد سازی قیمت ها و انتقال آن از کالاها به افراد زمینه تخصیص بهتر منابع در کشور را فراهم می کند.
وی افزود: شیوه کنونی پرداخت یارانه آشکار و پنهان آمال و آرزوی رانت جویان را میسر کرد و‌‌ روز به روز بر سرمایه بادآورده آنها اضافه کرد و آزادسازی قیمت ها درصورتی که به شکل صحیح جبران شود زمینه کارآمدسازی بازار، حذف قاچاق و رانت و بهبود توزیع درآمد را فراهم خواهد کرد.
محمد زاده رحمانی افزود: بدیهی است که نتیجه مداخله قیمتی در بازار، قاچاق، نارسایی و ناکارآمدی در بازار، لجام گسیختگی و عدم اصابت یارانه به اهداف از پیش تعیین شده است.
مدیر کل دفترهماهنگی  امور اقتصادی استانداری یزدخاطرنشان کرد: اکنون که بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ تکلیف ساماندهی یارانه دولت و انتقال آن از کالاها به افراد فراهم شده است، لازم است همه گروه ها، نخبگان و دست اندرکاران با اجماع کمک کنند که سیاست های اقتصادی دولت در مدیریت عادلانه یارانه کالاهای اساسی و آزاد سازی قیمت ها به بهترین شکل ممکن اجرایی شود .
در ادامه مدعوین در جلسه سوالات و ابهامات  در خصوص  طرح مدیریت عادلانه یارانه کالاهای اساسی و آزاد سازی قیمت ها رامطرح نموده که از طرف محمد  زاده رحمانی مدیر کل دفترهماهنگی  امور اقتصادی استانداری یزد پاسخ های لازم در جهت توجیه آنها  داده شد .

نوشته شده توسط فرمانداری یزد

دیدگاه ها

افزودن نظرات

اخبار مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.