برگزاري ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی شهرستان یزد

به رياست معاون برنامه ريزي وتوسعه فرمانداري جلسه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی شهرستان یزدبا ارائه طرح های اشتغال روستایی توسط مدیر کلنیک کسب و کار، منابع انسانی و کارآفرینی استان برگزار شد.

به رياست معاون برنامه ريزي وتوسعه فرمانداري جلسه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی شهرستان یزدبا ارائه طرح های اشتغال روستایی توسط مدیر کلنیک کسب و کار، منابع انسانی و کارآفرینی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزددر ابتداي اين جلسه سيد علي  حسینی منش، معاون برنامه ­ریزی و توسعه فرماندار هدف از تشکیل جلسه را توسعه اشتغال، فناوری و نوآوری در حوزه روستا، توانمندسازی روستاییان و تجاری سازی کسب و کار عنوان نمود.

معاون فرمانداریزداقتصاد مقاومتی را تنها راه حل مبارزه با مشکلات اقتصادی کشور و راهکار اساسی در مقابل تحریم ها دانست.

در ادامه دکتر پورشمس مدیر کلنیک کسب و کار، منابع انسانی و کارآفرینی استان به ارائه فایل پاورپوینت در خصوص طرح­های اشتغالزایی روستایی، هوش کسب و کار، ویژگی های روستای مطلوب و ایده آل ، چگونگی خلق ارزش و ثروت در روستا، نحوه تبدیل روستای معیشتی به تجاری پرداخت و در خصوص نحوه توسعه اشتغال، فناوری و نوآوری در روستا و همچنین توانمندسازی روستاییان و چگونگی تجاری سازی کسب و کار در روستا مطالبی را عنوان و وظیفه اصلی این شرکت دانش بنیان را تسهیل­گری در زمینه اشتغال، انتقال فناوری به روستاها و کارآفرینی و رونق کسب و کار روستایی بیان كرد.

همچنين  عباسی معاون دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری از برگزیده شدن 7 طرح و ایده برتر روستایی از استان یزد در غرفه استارتاپ های نمایشگاه اخیر در تهران توسط معاونت محترم توسعه روستایی مناطق محروم خبر داد و بیان نمود: استان یزد رتبه اول در جذب تسهیلات و اعتبارات کم بهره پست بانک را در کشور دارد و این دفتر همکاری خود را درخصوص پیگیری و اخذ تسهیلات برای طرح های درآمدزا برای روستا اعلام می نماید.

در پایان وي خواستار همکاری بخشداریها و دهیاریها برای شناسایی پتانسیل روستاها و اخذ مشاوره تخصصی از جناب آقای پورشمس در جهت ایجاد کسب و کار و رونق تولید در روستاها برای حفظ جمعیت و درآمد پایدار برای دهیاریها و روستاها شد وپس از بحث وتبادل نظر پيرامون مسائل مطرح شده تصميماتي اتخاذ گرديد.