حجه الاسلام و المسلمين محمد صدوقي :

برگزاري دوره هاي سواد آموزي بايد ارتقاء يابد

" حجه الاسلام و المسلمين محمد صدوقي " گفت: با توجه به پيشرفت هاي گسترده در دنيا روند سواد آموزي را ارتقاء دهيم تا افراد بتوانند در استفاده از تكنولوژي هاي به روز و تعاملات اجتماعي موفق باشند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد،‌ در آخرين روز از هفته نهضت سواد آموزي فرماندار يزد به همراه مديركل آموزش و پرورش و يادگار امام جمعه فقيد يزد و آموزشياران نهضت سواد آموزي استان با حضور بر سر قبر حضرت آيت الله صدوقي به مقام شامخ سومين شهيد محراب اداي احترام كردند.

" حجت الاسلام و المسلمين محمد صدوقي " در جمع آموزشياران با تبريك سالروز تأسيس نهضت سواد آموزي به فرمان بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني (ره) گفت: تشكيل نهضت سواد آموزي در سالهاي ابتدايي انقلاب اسلامي بيانگر اهداف انقلاب اسلامي در راه مبارزه با جهل و بي سوادي بود.

نواده سومين شهيد محراب اظهار داشت: حكومت هايي كه نمي خواهند مردم بر سرنوشت خود حاكم باشند بيشتر راه نفوذ را در جهل و فقر مي دانند در حالي كه نظام جمهوري اسلامي ايران و با تصويب قانون اساسي در صدد رفع اين معضلات بوده است.

وي با اشاره به آمارهاي ارائه شده مبني بر اينكه در گروه سنی 10 تا 49 سال استان ، 95.1 درصد افراد باسواد هستند افزود: اين آمار نشان دهنده يك برنامه ريزي منسجم و همت و تلاش آموزشياران  براي ريشه كن كردن بي سوادي در يزد است.

" حجت الاسلام صدوقي " اضافه كرد: معلمي كاري پيچيده است و طبيعتاً زماني كه سن فراگيران نيز افزايش مي يابد بر سختي و پيچدگي كار افزوده مي شود.

وي با بيان اينكه در دوره هايي باسوادي تنها منوط به توانايي افراد در خواندن و نوشتن بود تصريح كرد: حال كه ما به مرحله اي رسيديم كه اكثر افراد جامعه قدرت خواندن و نوشتن را دارند لازم است با توجه به پيشرفت هاي گسترده در دنيا روند سواد آموزي را ارتقاء دهيم تا افراد بتوانند در استفاده از تكنولوژي هاي به روز و تعاملات اجتماعي موفق باشند.

" حجت الاسلام محمد صدوقي " با اشاره به بيانات امام خميني (ره) در مورد يزد كه فرمودند: " اميدوارم يزد نمونه اي باشد برايساير استانها" خاطرنشان كرد: در بحث سواد آموزي مدرن يزد مي تواند با توجه به سرمايه ها و پتانسيل هاي مهمي كه در اختيار دارد در سطح كشور نيز پيشرو باشد.