فرماندار يزد:

برگزاري انتخابات سالم، پرشور و قانونمند نقطه اشتراك همه احزاب است

فرماندار يزد گفت: همه احزاب و گروه هاي سياسي در كشور به دنبال برگزاري انتخاباتي قانونمند، پرشور و اخلاق مدار هستند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد،‌ نشست مسئولين احزاب و تشكل هاي سياسي شهرستان يزد با فرماندار يزد برگزار شد.

" محمود شاكري شمسي " در اين نشست با بيان اينكه با اشاره به برگزاري پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در هفتم اسفند ماه سالجاري اظهار داشت: شهرستان يزد در انتخابات مجلس خبرگان رهبري به عنوان مركز حوزه انتخابيه استان و انتخابات مجلس شوراي اسلامي به عنوان مركز حوزه انتخابيه شهرستان هاي يزد و اشكذر مي باشد.

فرماندار يزد با بيان اينكه برگزاري انتخابات يكي از وظايف مهم حاكميت است كه در حوزه اجرايي بر عهده وزارت كشور، استانداري ها و فرمانداري ها سپرده شده است تصريح كرد: بيشترين مراحل انتخابات با كمك خود مردم در قالب هيأت هاي اجرايي، نظارت و اعضاي شعبه برگزار مي شود.

وي برگزاري انتخابات در كشور را مهم و فرآيندهاي را به صورت گسترده دانست و خاطرنشان ساخت: برگزاري انتخابات سالم، پرشور و با حضورحداكثري مردم به عنوان نقطه اشتراك همه احزاب و گروه هاي سياسي است كه با توجه به ديدگاه هاي خود در اين مسير گام برمي دارند.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان يزد با اعلام اينكه برگزاري انتخاباتي سالم، پرشور و قانونمند از اهداف ستاد انتخابات شهرستان يزد در اين دو انتخابات بسيار مهم است و گفت: يكي از نكات بسيار مهمي كه در همه انتخابات ها بايد به آن توجه شود اين است از رأي مردم به عنوان يك حق الناس از آن صيانت شود كه در اين زمينه مقام معظم رهبري نيز بارها خطاب به هيأت هاي اجرايي و نظارت تأكيد داشته اند.

" شاكري شمسي " به مسائل پيرامون انتخابات در كشور اشاره كرد و افزود: بحث تبليغات نامزدها، به وجود آمدن هيجانات بعد از اعلام نتايج انتخابات از جمله مسائلي است كه اگر به آن توجه نشود، چالش هايي را براي كشور ايجاد مي نمايد.

وي بر نقش تأثيرگذار احزاب در برگزاري انتخابات نيز تأكيد كرد و اظهار داشت: حضور احزاب و گروه هاي سياسي در عرصه انتخابات مي تواند زمينه برگزاري هر چه باشكوه تر انتخابات را فراهم نمايند.

فرماندار يزد تصريح كرد: رعايت قانون، حق گويي ، صداقت گويي، رعايت عدالت، اخلاق محوري، تقوا، صراحت در لهجه و عدم اسراف از جمله مواردي است كه بايد احزاب در جريان انتخابات به آن توجه داشته باشند.

" شاكري شمسي " توجه به آموزش در انتخابات را مهم و ضروري دانست و خاطرنشان كرد: يكي از موارد بسيار مهمي كه در دستور كار ستاد انتخابات شهرستان يزد قرار دارد، برگزاري دوره هاي آموزشي ويژه دست اندركاران برگزاري انتخابات در تمامي رده ها است.

فرماندار يزد در پايان سخنان خود نقد سازنده را از نيازهاي اساسي جامعه برشمرد و اضافه كرد: نقد سازنده مورد توجه دولت تدبير و اميد است و در اين راستا احزاب به عنوان يكي از اركان جامعه مي توانند، مسائل و مشكلات پيش روي جامعه را همراه با راهكارهاي عملياتي به گوش مسئولين برسانند.

« 17 حزب و تشكل سياسي در يزد داراي مجوز فعاليت مي باشند »

در ابتداي اين نشست معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد با اعلام اينكه در حال حاضر 17 حزب و تشكل سياسي در يزد داراي مجوز فعاليت مي باشند و گفت: از اين تعداد 4 تشكل سياسي استاني و ما بقي شعبه اي از مركزيت تهران در يزد حضور دارند.

وي با اشاره به برگزاري دو انتخابات در اسفندماه افزود: در بحث انتخابات محوريت همه فعاليت ها براساس قانون و اخلاق است و قطعاً احزاب و تشكل هاي سياسي مي توانند تسهيل كننده شرايط انتخاب اصلح در مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي باشند.

" جعفري" همچنين تصريح كرد: صرف فعاليت احزاب در مباحث سياسي مناسب نيست بلكه احزاب مي توانند در عرصه هاي مختلف نظير مسائل زيست محيطي، حفاظت از ميراث فرهنگي و ... نيز صاحب نظر باشند.

در اين نشست مسئولين احزاب و تشكل هاي سياسي به ارائه ديدگاه هاي در خصوص مباحث انتخابات پرداختند.