فرماندار يزد تأكيدكرد؛

برنامه هاي هفته مبارزه با مواد مخدر حول محور آموزش و آگاهي بخشي به اقشار مختلف جامعه باشد

فرماندار يزد در دومين جلسه شوراي فرعي مبارزه با مواد مخدر شهرستان يزد گفت: برنامه هاي اين هفته بايد مبناي پيشگيري ، درمان ، فرهنگ سازي و... صورت پذيرد تا اثرات سوء مصرف اين مواد خانمان سوز بيش از پيش براي عموم مردم به ويژه اقشاري كه در معرض آسيب هاي اجتماعي قرار دارند، آشكار شود.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، دومين جلسه شوراي فرعي مبارزه با مواد مخدر شهرستان يزد با محوريت جمع بندي برنامه هاي هفته مبارزه مبارزه با مواد مخدر با حضور فرماندار، معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري،‌ بخشداران مركزي و زارچ، نماينده شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان و ساير اعضاء برگزار شد.

" محمود شاكري شمسي " در اين جلسه با تبريك سالروز خلق حماسه سياسي توسط ملت ايران در 24 خرداد 92 اظهار داشت: مردم در اين روز با حضور با شكوه خود در پاي صندوق هاي رأي بار ديگر پيوند ناگسستني خود با انقلاب و نظام را اعلام نمودند و از اينرو مقام معظم رهبري از اين رخداد مهم با عنوان حماسه حضور ياد مي كنند.

فرماندار يزد با اشاره به برگزاري انتخابات هاي متعدد بعد از انقلاب اسلامي تاكنون افزود: با روي كار آمدن نظام جمهوري اسلامي ايران به ميانگين هر سال يك انتخابات در كشور برگزار شده كه مردم در اكثر اين انتخابات مشاركت بالاي 70 درصد داشته و در تعيين سرنوشت خود نقش آفرين بوده اند.

وي با اعلام اينكه مردم در انتخابات 24 خردادماه 92 ايده و منش اعتدالي را برگزيدند تصريح كرد: مردم با انتخاب حجه الاسلام و المسلمين دكتر حسن روحاني به عنوان يازدهمين رئيس جمهور اسلامي ايران خواستار افزايش روحيه آرامش و اميد و نفي هر گونه افراط و تفريطي بودند.

رئيس شوراي فرعي مبارزه با مواد مخدر شهرستان يزد در ادامه با گرامي داشت ياد و خاطره شهداي عرصه مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان ساخت: ايران جزء كشورهايي است كه در زمينه مقابله و مبارزه با اين پديده شوم در عرصه بين المللي هميشه پيشگام بوده و در اين راه شهيدان و جانبازان بي شماري را تقديم نظام و انقلاب نموده است.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان يزد در بخشي ديگر از سخنان خود با تأكيد به اينكه برنامه هاي هفته مبارزه با مواد مخدر بايد حول محور آموزش و آگاهي بخشي به اقشار مختلف جامعه باشد گفت: برنامه هاي اين هفته بايد مبناي پيشگيري ، درمان ، فرهنگ سازي و... صورت پذيرد تا اثرات سوء مصرف اين مواد خانمان سوز بيش از پيش براي عموم مردم به ويژه اقشاري كه در معرض آسيب هاي اجتماعي قرار دارند، آشكار شود.

" شاكري شمسي " با بيان اينكه در طول يكسال گذشته اقدامات خوبي در زمينه پيشگيري و درمان در سطح شهرستان يزد صورت گرفته است اضافه كرد: تدوين نهايي سند پيشگيري از اعتياد در دست اقدام است كه با توجه به اين طرح اهداف و شرح وظايف هر دستگاهي مشخص و از موازي كاري جلوگيري مي شود.

فرماندار يزد راه اندازي كمپ ترك اعتياد اجباري در يزد را اقدامي ارزشمند دانست و اعلام كرد: بنابر آمارهاي نيروي انتظامي شاهد كاهش سرقت در اين چند ماهه اخير بوده ايم.

وي ابراز اميدواري كرد در سال جاري با بحث و بررسي راهكاري هاي مقابله و پيشگيري و رسيدن به نتايج علمي و عملياتي و همچنين با تلاش مسئولين ذيربط بتوانيم گام مؤثر تري را در امر مبارزه با اعتياد برداريم.

فرماندار يزد در پايان اظهار داشت: با همكاري دستگاه هاي ذيربط در هفته مبارزه با مواد مخدر برنامه هاي با نشاطي به منظور اطلاع رساني در زمينه مضرات گرايش جوانان به بحث مواد مخدر برگزار شود.