فرماندار یزد خواستار شد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان یزد،محمود شاکری شمسی در این نشست گفت: امسال باید هفته کتاب را به صورت متفاوت برگزار کنیم و در این راستا لازم است جلسه مشترکی با حضور مسئولان فرهنگی و مراکز مرتبط با امر کتاب و کتابخوانی برگزار شود تا با همفکری بین‌سازمانی، برنامه‌های جدید و جذابی در هفته کتاب اجرا شود.

وی با بیان این که هفته کتاب فرصت مناسبی است تا مردم با کتاب و مطالعه آشتی کنند، افزود: این میزان مطالعه زیبنده یک جامعه اسلامی، پویا و جوان نیست و به همین خاطر باید برای مقوله مطالعه در جامعه تدبیری اندیشه کرد.

فرماندار یزد همچنین ابراز امیدواری کرد عملیات تعمیر و توسعه فضای فیزیکی کتابخانه شرف‌الدین علی در دهه فجر سال جاری به اتمام برسد.

وی راه‌اندازی کتابخانه سیار، تشکیل اتاق فکر در کتابخانه‌ها و تجلیل از خیرین کتابخانه ساز را نیز از جمله برنامه هایی دانست که می تواند در هفته کتاب اجرا شود.  

"محسن رفیعی" رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد نیز در ابتدای این جلسه گزارشی از مصوبات جلسه قبل و میزان اجرایی شدن آنها ارائه کرد.

رفیعی با اشاره به اجرای برنامه متنوع در نظر گرفته شده در هفته کتاب افزود: تشکیل نمایشگاه کتاب کودک همراه با برگزاری کارگاههای نقاشی، قصه گویی و کاردستی، در پارک علم و فناوری کودکان و نوجوانان اقبال، برگزاری مراسم تقدیر از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی در شهرستان و برگزاری جلسات نقد کتاب، از مهم‌ترین برنامه‌های هفته کتاب سال جاری در این شهرستان است.

"محمدعلی دست‌افشان" مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز استان و عضو انجمن کتابخانه‌های عمومی یزد نیز در سخنانی ضمن تشکر از نگاه ویژه شهرستان یزد به مقوله فرهنگ و به خصوص کتاب و کتابخوانی گفت: در هفته کتاب علاوه بر انجام برنامه‌های خوب و جذاب باید به خود کتابداران نیز توجه ویژه شود.

وی همچنین از عدم توجه مسئولان اجرایی استان به پروژه‌های ساخت کتابخانه‌های خیری و عدم تسهیل امور اداری مربوط به صدور مجوزهای موردنیاز خیران و معضل واگذاری زمین به آنها، انتقاد کرد و اظهار داشت: ما با این رفتارها باعث تغییر نگاه و نیت خیرین خواهیم شد و خیران نیز امکانات و حمایت‌های مادی و معنوی خود را به سمت و سوی دیگری خواهد برد.