سرپرست فرمانداري يزد:

برنامه‌های فرهنگي متعلق به همه اقشار جامعه باشد/ مقابله كردن با فناوري روز دنيا كاري بيهوده است

سرپرست فرمانداري يزد بابیان اينكه نمی‌شود نيازهاي فرهنگي بخشي از جامعه را مرتفع كرد و بخش ديگر را ناديده گرفت، اظهار داشت: همه آحاد مردم نسبت به حضور در برنامه‌های فرهنگي و اجتماعي قانوني محق هستند و نمی‌توانیم آنان را از اين حق محروم كنيم.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان يزد، نشست شوراي توسعه فرهنگي شهرستان يزد با حضور سرپرست فرمانداري يزد، معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري و اعضاي اين شورا در محل فرمانداري برگزار شد.
 
لزوم پرهيز از اقدامات سلبي در مقابله با برخي از آسیب‌های اجتماعي
سرپرست فرمانداري يزد در اين نشست با اشاره به اينكه توسعه فرهنگي و اجتماعي دغدغه مسئولين ارشد نظام و استان است، افزود: مباحث فرهنگي امروز جامعه ما با آسیب‌های اجتماعي پيوند خورده و اين مهم موضوع را پيچيده كرده است.
«مصطفي سالاري» بابیان اينكه الگوي زندگي ايراني و اسلامي بايد به‌عنوان يك اولويت در كارها مدنظر قرار گيرد، تأکید كرد: تاكنون تلاش کرده‌ایم با اقدامات سلبي آسیب‌های اجتماعي را كاهش دهيم درصورتی‌که اين روش جوابگو نبوده و مشكلي را از جامعه برطرف نكرده است.
وي با اشاره به سال‌های ابتدايي پس از انقلاب و موضوع ويدئو تصريح كرد: تا زماني كه در موضوع استفاده از ويدئو با اقدامات سلبي پيش رفتيم نتیجه‌ای حاصل نشد و اساساً مقابله كردن با پيشرفت فنّاوری‌های روز دنيا كاري بيهوده است.
سالاري خاطرنشان ساخت: اين موضوع امروز براي ماهواره اتفاق افتاده و هركجا صحبت از ماهواره است به مشكلات آن پرداخته و آن را نفي کرده‌ایم، چرا هيچ موقع به دنبال روشي براي استفاده بهينه و مطلوب از فنّاوری‌های روز دنيا نبوده و نيستم؟
 
تشويق جوانان و نوجوانان براي استفاده صحيح از فناوری‌های روز
اين مقام مسئول بابیان اينكه ضروري است تا زمينه تشويق جوانان و نوجوانان براي استفاده صحيح از فناوری‌های روز دنيا فراهم شود، اظهار داشت: جوان امروزي فراتر آن است كه موضوعات را بدون دليل و منطق بپذيرد و اين هنر بزرگ‌ترها و باتجربه‌ها است تا با آموزش صحيح، مسير درست را به آنان آموزش دهند.
سرپرست فرمانداري يزد در ادامه هنر تئاتر را يكي از روش‌های مناسب براي آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی در بين جوانان و نوجوانان دانست و افزود: درصورتی‌که باکار كارشناسي به موضوع تئاتر ورود كنيم نتايج مثبتي درزمینه كاهش آسیب‌های اجتماعي و توسعه فرهنگي به دست خواهد آمد.
 
لزوم بازنگري در برخي آموزش‌های رايج در سطح جامعه
وي با انتقاد از برخي برنامه آموزشي فراگير شده در سطح جامعه، گفت: امروز مشاهده می‌کنیم كه بسياري از آموزش‌ها براي پيشگيري از آسیب‌های اجتماعي جنبه تشويقي براي فرد ايجاد می‌کند تا حتي براي یک‌بار هم كه شده موضوع مورداشاره را تجربه كند كه ممكن است اين تجربه راهي براي سقوط به ورطه نابودي باشد.
سالاري بابیان اينكه ضرورت دارد سخنوران منبري با اطلاعات روز مردم و مستمعین را ميهمان كنند، تأکید كرد: بنا بر مشاهدات عینی‌ای كه وجود دارد برخي از سخنرانی‌ها و خطابه‌گویی‌ها در سطح شهرستان كمتر با مسائل روز جامعه تناسب دارد.
 
حمايت ويژه از سمن‌های فعال در حوزه آسیب‌های اجتماعي
وي با اشاره به اينكه دولت تدبير و اميد سياست خود را حمايت از سازمان‌های مردم‌نهاد قرار داده است اذعان داشت: سازمان‌های مردم‌نهاد به‌عنوان بخش مردمي جامعه با در دست گرفتن امور، بسياري از مشكلات را كاهش داده و اين امكان را به دولت می‌دهند كه صرفاً جنبه نظارتي و حاكميتي كار خود را دنبال كند.
سالاري بابیان اينكه مهاجرپذیر بودن استان و شهرستان يزد توسعه فرهنگي را كند و آسیب‌های اجتماعي را افزايش داده است، افزود: اگر به‌جای صنايع سخت و پر آب خواه صنایع ‌» های تك» و فناوری‌های نوين در استان و شهرستان مستقرشده بود مهاجرت‌های صورت گرفته از رده نیروی‌های يدي به نیروهای متخصص ارتقا می‌یافت و امروز شاهد وضعيت بهتري بوديم.
 
توجه جدي برنامه ششم توسعه به آسیب‌های اجتماعي
سرپرست فرمانداري يزد با اشاره به اينكه برنامه ششم توسعه توجه جدي و ویژه‌ای به مباحث فرهنگي و رفع آسیب‌های اجتماعي داشته است از مسئولان امر در شهرستان خواست تا پيگيري برش‌های استاني و شهرستاني در اجرايي شدن اين برنامه پيشگام باشند.
وي نظام جمهوري اسلامي را تابع يك قانون دانست و افزود: نظام ما برگرفته از يك قانون و تحت ولايت مقام معظم رهبري است كه ضرورت دارد قانون به‌صورت يكسان در جای‌جای كشور عزيز ايران اسلامي اجرا شود.
سالاري تصريح كرد: متأسفانه ديده می‌شود در بسياري از مسائل فرهنگي و اجتماعي تعابير متفاوت و خودخواسته‌ای از قانون می‌شود كه لازم است ضمن پرهيز ازاین‌گونه امور در راستاي اعتلاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران گام برداريم.
وي در پايان بابیان اينكه تهديد و آسيب اجتماعي همواره وجود دارند از مسئولان و دست‌اندرکاران فرهنگي و اجتماعي شهرستان يزد خواست تا برنامه‌ریزی مناسب و اتخاذ تدابير لازم اين تهدیدها را به فرصت تبديل كنند.