در جلسه بخشدار مرکزی یزد با اصحاب رسانه مطرح شد؛

بخشدار یزد: اطلاع رسانی درباره فعالیت‌های دولت باعث امید آفرینی می‌شود

بخشدار مرکزی یزد گفت: فعالیت های بسیار زیادی در روستاهای بخش مرکزی و در دولت سیزدهم انجام شده که عمدتا دیده نشده و اطلاع رسانی این فعالیت ها توسط رسانه ها باعث امید آفرینی در جامعه و اقشار مختلف ساکن در این بخش خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد به نقل از خبرگزاری ایرنا، بخشدار مرکزی یزد گفت: فعالیت های بسیار زیادی در روستاهای بخش مرکزی و در دولت سیزدهم انجام شده که عمدتا دیده نشده و اطلاع رسانی این فعالیت ها توسط رسانه ها باعث امید آفرینی در جامعه و اقشار مختلف ساکن در این بخش خواهد شد.

به گزارش ایرنا، محمد صادق ابوالقاسمی خرانقی سه شنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه، افزود: ضمن تبریک ایام الله دهه فجر ، فعالیت های بسیار زیادی در این نظام و انقلاب برای مناطق مختلف و بخصوص روستاها انجام شده که عمدتا مردم در جریان قرار ندارند و اطلاع رسانی کامل صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: بخش مرکزی یزد بیش از ۲۵ هزار هکتار مساحت و ۱۲ روستا دارد که طبق آمار بیش از ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد و مساوی با برخی شهرستان‌های یزد است و این حجم جمعیتی با بخشداری اداره می شود .

بخشدار مرکزی یزد گفت: همچنین اکرمیه به‌عنوان پر جمعیت ترین روستای جنوب کشور در این بخش، ۲۴ هزار نفر جمعیت دارد .

ابوالقاسمی افزود: بالای یک‌هزار هکتار گلخانه در بخش مرکزی یزد فعالیت دارد که بصورت قطره ای و برخی هم کشت در روش نوین و بالشتک شنی است که اسراف آب در این مناطق تقریبا صفر است .

وی ادامه داد: قدیمی ترین سند مشخص دیرینگی اسلام در ایران مربوط به مسجد جامع فهرج به ‌عنوان نخستین مسجد ایران است و تاریخچه مجموعه شهدای فهرج نیز به ۲۵ سال قبل از واقعه کربلا بر می گردد که در بخش مرکزی یزد قرار دارد .

بخشدار مرکزی یزد گفت: پروژه های عمرانی بالغ بر ۴۶ میلیارد تومان در بخش مرکزی تعریف شده و از احداث بلوار تا ساخت ورزشگاه را در بر می گیرد و بزرگترین سالن ورزشی شهرستان یزد نیز در روستای دهنو افتتاح خواهد شد .

ابوالقاسمی افزود: بلوار امام علی (ع) خویدک و ساختمان دهیاری اکرم آباد و ساماندهی استخر روستای شحنه در ایام الله دهه فجر افتتاح خواهد شد؛ همچنین در خصوص خدمات دهی به روستاییان به‌جای مکتوب به صورت الکترونیکی و سامانه ای با کد ملی انجام می شود و صدور همه پروانه ها نیز بدون مراجعه حضوری مردم بوده و بخش زیادی از مشکلات حل شده است همچنین ۲۸ هزار پرونده نیز از قبل در شرکت تعاونی دهیاری ها انباشته شده بود که همه آنها اسکن و الکترونیکی شد .

وی افزود: بزرگترین چالش ما در مدیریت سیل اردیبهشت ماه سالجاری ، نبود امکانات و ماشین آلات بود که به شدت ضعف داشتیم و لذا در دولت سیزدهم و تا پایان سال از طریق شرکت تعاونی دهیاری ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان ماشین آلات خریداری شده تا در مواقع بحران نگذاریم مشکل اردیبهشت امسال تکرار شود و بدلیل نبود لودر آب وارد خانه های مردم شود .

بخشدار مرکزی یزد گفت: در حوزه اشتغال نیز با آموزش به مشاغل خانگی ورود کردیم و در همه روستاها بصورت جداگانه انجام شد همچنین چندین نمایشگاه نیز برای فروش محصولات روستاییان برپا شد.

ابوالقاسمی ادامه داد: ۱۲ روستا داریم که یازده روستا در داخل حریم شهر است و بزرگترین چالش ما در بخش مرکزی اینکه خدمات نمی دهد ولی درآمد از این منطقه دارند و حریم برای ما معظلی بزرگ است .

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اکرمیه بافت کاملا شهری دارد و انتظار مردم خدماتی با کیفیت شهری است ولی قوانین مدیریت روستایی برای این مناطق اجرا می شود همچنین الحاق اکرمیه به شهر یزد در دستور کار بوده و تقریبا قطعی شده است.

بخشدار مرکزی یزد گفت: اجرای کامل آبیاری تحت فشار در روستای اکرمیه و کاشت درختان غیر بومی در منطقه ممنوع شد و همه درختانی که سازگار با محیط و کم آبخواه است در بلوار های بخش مرکزی یزد کاشته شده است.

ابوالقاسمی افزود: ۱۵ میلیارد تومان نیز برای راه‌های دسترسی منازل مسکونی و همچنین ۲۰ میلیارد تومان برای آسفالت انجام خواهد شد و مصوبات سفر استاندار نیز بیش از ۶۰ درصد اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی نیز هرگونه برنامه ای که بوده حمایت شده و برای اولین بار به‌فاصله دو ماه دو جشنواره بومی محله ای در بخش مرکزی یزد برگزار شد. همچنین یادواره شهدا و بازدید از خانواده شهدا هفتگی و با مشارکت خیرین در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در حال انجام است.

بخشدار مرکزی یزد گفت: روزهای یکشنبه همه هفته نیز ملاقات مردمی برگزار شده و سعی کردیم گامی برای رفع مشکلات مردم برداریم و اگر هم کاری از دست ما بر نمی آمده است جواب منطقی به مردم داده شود.