معاون برنامه ريزي، اداري و مالي فرماندار يزد:

بانوان در پيروزي، تثبيت و تداوم انقلاب اسلامي نقش آفرين بوده اند

معاون برنامه ريزي، اداري و مالي فرماندار يزد گفت: بعداز پیروزی انقلاب اسلامی ، درباره احیای جایگاه زنان و دفاع از حقوق آنها ، فعالیتهای بسیاری انجام شده است.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد،‌ افسانه شهابي پور در جلسه نمايندگان زن دستگاه هاي اجرايي شهرستان يزد ضمن تبريك هفته وحدت و ميلاد حضرت رسول اكرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: بانوان در پيروزي، تثبيت و تداوم انقلاب اسلامي نقش آفرين بوده و سهم بزرگي را ايفا نموده اند.

معاون برنامه ريزي، اداري و مالي فرماندار يزد افزود: زنان ايران اسلامي با حضور در صحنه هاي مختلف انقلاب توطئه هاي دشمنان را در عرصه هاي گوناگون فرهنگي، اقتصادي، اجتماعي و سياسي خنثي كرده اند.

وي اظهار داشت: به بركت نظام مقدس جمهوري اسلامي امروز زنان جامعه ايران اسلامي با رهايي از منجلاب فرهنگي قبل از انقلاب به اخلاق اسلامي، حجاب، عفاف و فضيلت آراسته شده اند.

معاون  برنامه ريزي‌، اداري و مالي فرماندار در پايان گفت: ايام الله دهه فجر فرصت مناسبي است تا به تبيين جايگاه زنان در جامعه اسلامي پرداخته شود.

مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري نيز  گفت: امام خميني (ره) مي فرمايند: "در مقابل جوانان اولا با گشاده رويي و آغوش باز حرف آنان را بشنويد و ثانيا اگر بيراهه مي روند با بياني آكنده از محبت و دوستي راه درست اسلامي را به آنان نشان دهيد".

فخرالسادات خامسي با اشاره به اينكه نگاه زنان و مادران ما به فرزندان و جوانان خود نيز بايد از اين رهگذر باشد، به نقش مادران در تربيت فرزندان خود اشاره كرد و گفت: بانوان و مادران سهم زيادي در حضور، مشاركت و پيشبرد در برنامه ها و فعاليت هاي انقلابي داشته اند.

اين مقام مسئول ادامه داد: امروز بيش از پيش حضور چشمگير بانوان در جبهه هاي مختلف انقلاب و نظام احساس مي شود، بانوان ايراني مي توانند با تعهد و ايمان و اعتقاد پشتوانه هايي محكم براي انقلاب اسلامي باشند.

وي بيان كرد: هنر انقلاب اسلامي اين بود كه زنان جامعه ما راه متحول ساخت و در مسير اسلام و ارزش هاي الهي هدايت كرد و از بي هويتي و بي بند و باري نجات داد و به كمال جويي و تحول فكري و روحي هدايت كرد و از دون مايگي به اوج انسانيت ارتقا بخشيد.

خامسي خاطر نشان ساخت: امروز زنان و مادران ما بايد از اين هديه خدادادي نهايت استفاده را ببرند و از دسيسه هاي دشمنان كشور جلوگيري كنند.

وي گفت: در دنياي امروز كه انواع و اقسام ابزار جنگ نرم، ماهواره ها، فضاهاي مجازي، اينترنت و وسايل ارتباط جمعي، تار و پود خانواده ها را نشانه گرفته است، بايد بانوان هوشيارانه از حريم خانواده ها و فرزندان و زينب گونه از انقلاب و ارزش هاي اسلامي مذهبي و ميهن ما دفاع كنند.

خامسي اظهار داشت: آنچه مسلم است تحكيم بنيان خانواده، تعميق باورهاي ديني، نهادينه سازي فرهنگ بومي و ملي و پيشرفت هاي علمي، سياسي، اجتماعي و فرهنگي كشور بدون حضور چشمگير و نقش تاثيرگذار بانوان ميسر نخواهد شد.

در ادامه اين نشست مشاور امور بانوان فرماندار يزد ضمن تبريك هفته وحدت گفت: بايد افراد جامعه نسبت به سيره و روش زندگاني ائمه معصومين شناخت پيدا كرده و در زندگي فردي و اجتماعي خود بكار بندند.

خديجه نجفي با اشاره به اهداف برگزاري جلسات هم انديشي بانوان دستگاه هاي اجرايي خاطرنشان كرد: بايد بستر مبتني بر گفتگوي سازمان يافته و مستمر براي انتقال تجارب فراهم شود كه اين جلسات مي تواند در اين خصوص نتايج خوبي را داشته باشد.

وي با اشاره به در پيش ايام الله دهه فجر افزود: از بركات انقلاب اسلامي اين بود كه زنان جامعه شخصيت و هويت خود با بازيافته و با تحول فكري،‌روحي و فرهنگي ، آنان را از يورش فرهنگي، استعمار و استكبار نجات داد.

مشاور امور بانوان فرماندار ضمن پيشنهاد تشكيل كميته علمي و فرهنگي در راستاي عناوين و برنامه هاي پيشنهادي دهه فجر 93، خواستار برگزاري جلسات به صورت ادواري و منظم در اين زمينه شد.

در اين نشست همچنين سعيد زارع جانشين شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان نيز گفت: 15 دهمین روز از دهه فجر انقلاب به عنوان روز استحکام خانواده ، زنان و نقش آنان در نظام انقلاب اسلامی نام گذاری شده است .

دبیر استانی ستاد دهه فجر، تفکر و شیوه مدیریت صحیح زنان در بین خانواده ها را مهمترین عامل رشادتهای دلاور مردان و زنان انقلابی دانست و خاطرنشان كرد: ما باید با ایجاد انگیزه تمام زنان و به واسطه آنان تمام خانواده ها را در جشن انقلاب مشارکت دهیم

وی ، توجه به کیفیت برنامه هاو اولویت کیفیت نسبت به کمیت را از جمله اهداف ستاد دهه فجر استان عنوان کرد.

جانشین شورای هماهنگی تبلیغات استان گفت: از 5 تا 11 بهمن ماه سال جاری به عنوان هفته استقبال از فجر نام گذاری شده است ، که لازم است با برنامه ریزی مناسب مقدمات حضور در جشن های مربوط به 36 امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اتخاذ شود .