مشاور امور بانوان فرماندار يزد خواستار شد؛

بانوان در راستاي انتقال فرهنگ الگوي صحيح مصرف به نسل بعدي نقش آفرين باشند

مشاور امور بانوان فرماندار يزد گفت: بانوان به عنوان افرادي كه وظيفه سنگين پرورش و تربيت نسل هاي بعدي را دارند مي توانند در راستاي انتقال فرهنگ الگوي صحيح مصرف نيز نقش آفرين باشند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، " خديجه نجفي " در همايش حياتي سبز و پايدار با تدبير زنان در مديريت مصرف آب كه در آستانه هفته دولت برگزار شد با بيان اينكه موضوع كمبود آب در حال حاضر به عنوان يكي از بزرگترين چالش هاي قرن حاضر مي باشد اظهار داشت: موضوع آب كشور نيز به واسطه حضور در منطقه نيمه خشك و خشك جهان، محدوديت منابع آبي، عدم توازن بارندگي و نحوه مصرف به يك موضوع بحراني تبديل شده است.

مشاور امور بانوان فرماندار يزد افزود: مديريت تقاضا و نيز اصلاح الگوي مصرف مهمترين راه حلي كه مي تواند در مقابل اين بحران اجرايي شود.

وي با اشاره به وظيفه سنگين مادران در تربيت و پرورش فرزندان خود تصريح كرد: بانوان به عنوان افرادي كه در خانواده از آنها به عنوان مدير، مربي و برنامه ريز ياد مي شود، قطعاً مي توانند در راستاي انتقال فرهنگ الگوي مصرف و استفاده بهينه از اين منابع خدادادي به نسل هاي آينده نقش آفرين باشند.

" نجفي " برگزاري دوره هاي آموزشي با موضوع اصلاح الگوي مصرف را براي بانوان مهم و ضروري دانست و خاطرنشان ساخت: پيشنهاداتي از سوي برخي از بانوان فعال در شهرستان مبني بر برگزاري دوره هاي آموزشي در اين زمينه ارائه شده كه اميدواريم با همكاري ساير دستگاه هاي مرتبط در زمينه آب عملياتي شود.

وي با تأكيد بر ايجاد تشكل هاي زنان و مشاركت آنها در تصميم گيري ها و برنامه ريزي ها افزود: نقش زنان در مديريت آب، وراي مديريت مصرف در منزل است.

مشاور امور بانوان فرماندار يزد در پايان اضافه كرد:  آگاهی بانوان از نحوه ی مدیریت هزینه ها و شناخت امکاناتی که در جامعه وجود دارد تاثیر بسیاري در بخش بهره وري كشور دارد چرا كه عمده ي مصارف در خانه و توسط خانم ها صورت مي گيرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد نيز در این همایش بانوان را محور اصلی مدیریت و حرکت در خانواده معرفی کرد و گفت : زنان جامعه ما به عنوان کسانی که در انتقال مفاهیم و فرهنگ جامعه نقش اساسی دارند باید بحث مدیریت مصرف آب را به افراد دیگر جامعه منتقل کنند .

" علی اسلامی " با اشاره به اینکه بیشترین میزان آب در بخش کشاورزی مصرف می شود گفت : ضروری است مسئولان جهاد کشاورزی آموزش های لازم را در خصوص نوع کشت های کم آبخواه و نوع آبیاری های مناسب به شهروندان به خصوص کشاورزان ارائه دهند .

" اسلامی " در ادامه با بیان اینکه نیازمند نقش بانوان در تمام مسائل اقتصادی هستیم خاطرنشان کرد : تشکل های بانوان باید در حوزه های مختلف اجتماعی حضور مستمر داشته و به بحث آب که یک بحث حیاتی برای ادامه زندگی ما است بپردازند و راه کارهای اساسی برای حل این کمبود ارائه دهند .

مدیر عامل شرکت آبفا افزود: اگر مصرف ها بهینه نشود به طور یقین در آینده با مشکل جدی کمبود آب مواجه خواهیم شد .

در ادامه این همایش کارشناسان شرکت آبفا به ارائه مطالبی در خصوص وضعیت آب استان ، مسائل مربوط به بهداشت و کیفیت آب و هم چنین راه های مصرف صحیح آب پرداختند.

در پایان همایش یاد شده مسابقه ای در زمینه آب برگزار و به 5 نفر از کسانی که به سوالات پاسخ صحیح دادند به قید قرعه جوایزی اهداء شد .