فرماندار يزد:

اولويت هاي اقتصادي يزد در دوران پسا تحريم مشخص شود

فرماندار يزد در جمع اعضاي تشكل هاي كارفرمايي ابراز اميدواري كرد با رفع تحريم هاي ظالمانه و تدابير دولت تدبير و اميد، مسائل و مشكلات اقتصادي واحدهاي توليدي رفع شود.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، نشست بررسي مشكلات كافرمايان با حضور فرماندار يزد، رئيس سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت استان، مديركل تأمين اجتماعي استان و ساير مسئولان برگزار شد.

" محمود شاكري شمسي " در اين جلسه با بيان اينكه مسائل كارگري و كارفرمايي تنها در سايه تفاهم و همكاري طرفين درگير با موضوع امكان پذير است  افزود: استان يزد با سابقه طولاني كه در توليد دارد همواره شاهد حضور مديران،‌ كارفرمايان و كارگران زحمت كش و دلسوزي بوده است كه تلاش آن بر محور رضايت خالق و سعادتمندي مخلوق بوده است.

فرماندار يزد در ادامه اظهار داشت: در طي يكسال و نيم اخير با برگزاري جلسات متعدد با حضور جامعه كارگري و مديران و مسئولان ذيربط، موارد قابل توجهي از مسائل و مشكلات آن ها مرتفع گرديد و اميدواريم كه برگزاري چنين جلساتي در رفع مشكلات و مسائل موجود در روند توليد مؤثر بوده و شاهد رونق و توسعه در سطح واحدهاي توليدي باشيم.

وي با تأكيد به اينكه كالاها و خدمات توليدي توسط كارگران و مديران يزدي همواره يك اطمينان خاطر و اعتماد براي مصرف كنندگان بوده است تصريح نمود: اين اعتماد و اطمينان به عنوان يك سرمايه اجتماعي است كه مي بايست قدر آن را دانست و در حفظ و ارتقاي آن كوشيد.

عالي ترين  مقام اجرايي شهرستان با بيان اينكه هر جامعه اي كه به دنبال " استقلال سياسي " خود است مي بايست  " استقلال اقتصادي " خود را پيگيري نمايد خاطرنشان ساخت: " اقتصاد مقاومتي كه مقام معظم رهبري‌آن را مطرح نموده اند زمينه و بستري است براي شكوفايي اقتصادي مبتني بر عوامل درون زا با نگاه به بيرون، به عبارتي اقتصادي كه با بهره گيري از توانمندي هاي داخلي براي بهره گيري و در اختيار گرفتن بازارهاي مصرف خارجي تلاش مي كند.

فرماندار يزد با تأكيد به اينكه دولتمردان با مسائل و مشکلات جامعه كارفرمايي غریبه نیستند افزود: سیاست دولت تدبیر و امید فراهم کردن شرایط برای بهبود فضای کسب و کار بر پایه سه جانبه گرایی دولت، کارفرمایان و کارگران است.

در اين جلسه اعضاي تشكل هاي كارفرمايي به ارائه مسائل و مشكلات پيرامون حوزه كاري خود پرداختند.