معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد خواستار شد؛

اهتمام جدی‌تر دستگاه‌های اجرايي در موضوع ساماندهي اشتغال و سكونت اتباع خارجي

معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد گفت: مديران دستگاه‌های اجرايي مرتبط بايد با همت بيشتر نسبت به ساماندهي وضعيت اشتغال و سكونت اتباع خارجي در سطح شهرستان به‌عنوان يك مطالبه عمومي و مردمي اقدام نمايند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، ششمين جلسه كارگروه ساماندهي اشتغال و سكونت اتباع خارجي شهرستان يزد با حضور معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري، معاون دادستان عمومي و انقلاب يزد، معاون مديركل اتباع و مهاجرين خارجي استانداري و ساير دستگاه‌های عضو اين كارگروه تشكيل شد.

«محمدعلی جعفري» در اين جلسه بابیان اينكه از نيمه دوم سال جاري با هدف ساماندهي اتباع خارجي در دو حوزه اشتغال و سكونت در سطح شهرستان اين كارگروه تشکیل‌شده است افزود: خوشبختانه تاكنون بخش قابل‌توجهی از مصوبات اجرايي شده و بخشي ديگر نيز با توجه به اينكه در قالب يك فرآيند است در حال اجرا می‌باشد.

معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد با اعلام اينكه در قانون تنها 54 عنوان شغل است كه مهاجرين خارجي می‌توانند در آن فعاليت نمايند اظهار داشت: با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط و همچنین تشکیل گشت مشترک از واحدهاي صنفي بازديد و در اين زمينه اتباع خارجي شناسایی‌شده به مراجع ذيصلاح معرفي و با متخلفان برخورد قانوني صورت گرفته است.

 وي خواستار اهتمام بيشتر ادارات و نهادهاي مسئول در زمينه برخورد قانوني با اشتغال غيرمجاز اتباع خارجي را خواستار شد و تصريح كرد: انتظار داريم تا اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي، مركز بهداشت، اتاق اصناف نيز به‌صورت ويژه گشت‌هایی را بدين منظور اختصاص دهند تا سرعت بازديد از واحدهاي صنفي و ساماندهي نيروهاي بكار گرفته شده افزايش يابد.

جعفري در پايان در خصوص سكونت اتباع خارجي در سطح شهرستان نيز گفت طرح ايجاد مهمانشهر در مركز استان با توجه به امكانات و محدودیت‌ها در شوراي تأمين شهرستان بررسي و نتيجه آن به شوراي تأمين استان اعلام‌شده است.