فرماندار يزد:

انتخابات منطبق با برنامه زمانبندي است

فرماندار يزد در اولين جلسه ستاد انتخابات شهرستان يزد گفت: كليه مراحل انتخابات اعم از ثبت نام نامزدها،‌ تشكيل هيأت هاي اجرايي، بررسي صلاحيت، تبليغات نامزدها، اخذ رأي براساس برنامه زمانبندي ارسالي از سوي وزارت كشور اجرا مي شود.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، اولين جلسه ستاد انتخابات شهرستان يزد به رياست فرماندار و با حضور معاونين فرمانداري و بخشداران مركزي و زارچ برگزار شد.

" محمود شاكري شمسي " در اين جلسه با اشاره به برگزاري همزمان پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در 7 اسفندماه سالجاري اظهار داشت: در شهرستان يزد بايد ساز و كارهاي لازم به منظور برگزاري انتخاباتي سالم، آزاد، قانونمند و با حضور حداكثري مردم انديشيده شود.

فرماندار يزد با بيان اينكه انتخابات منطبق با زمان و برنامه زمانبندي است افزود: كليه مراحل انتخابات اعم از ثبت نام نامزدها،‌ تشكيل هيأت هاي اجرايي، بررسي صلاحيت، تبليغات نامزدها و اخذ رأي براساس برنامه زمانبندي ارسالي از سوي وزارت كشور اجرا مي شود.

وي با تأكيد به اينكه كليه مجريان و دست اندركاران انتخابات بايد به قوانين و آئين نامه مربوط به انتخابات احاطه لازم را داشته باشند تصريح كرد: بايد قوانين و آئين نامه هاي مربوط به اين دو انتخابات براي همه افراد دخيل در امر انتخابات تشريح تا در مواقع ضروري بتوانند نسبت به سئوالات مطرح شده، پاسخگو باشند.

" شاكري شمسي " در بخشي ديگر از سخنان خود خاطرنشان كرد: براساس ماده 11 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي كليه دستگاه هاي اجرايي موظف هستند تا در صورت نياز مجموعه وزارت كشور به نيرو و تجهيزات در اختيار ستاد انتخابات در استان و شهرستان قرار دهند.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان يزد مستند سازي از تمامي مراحل انتخابات و ايجاد بانك اطلاعاتي را امري مهم و ضروري دانست و افزود: اين كار بايد با هدف شفاف سازي مراحل برگزاري انتخابات انجام شود.

فرماندار يزد خواستار شناسايي نيروهاي توانمند، باتجربه براي حضور در عرصه برگزاري انتخابات شد و اظهار داشت: بايد افرادي به عنوان اعضاي هيأت هاي اجرايي، اعضاي شعب، نمايندگان فرماندار و ... انتخاب شوند كه با پرهيز از افراط و تفريط داراي يك منش اعتدال گرايانه باشند.

وي همچنين بر امر آموزش براي همه دست اندركاران انتخابات تأكيد كرد و گفت: آموزش به عنوان رکن اساسی برگزاری انتخابات می باشد که دراین دوره به این امر به صورت ویژه پرداخته خواهد شد تا تمامی مجریان و دست اندرکاران امر برگزاری انتخابات با شرکت در دوره آموزشی بتوانند در مسیر برگزاری انتخابات قانونمند و دقیق سهیم باشند.

فرماندار يزد در پايان گفت: بايد براي برنامه ريزي بهتر و مناسبتر، چك ليستي تهيه و موارد و نقاط قوت و ضعف انتخابات هاي گذشته مورد ارزيابي و بررسي قرار گيرد.