سیدمحمدرضا مدرسی در دیدار با کارآفرین و فعال حوزه اقتصادی مطرح کرد:

اقتصادی موفق است که علم محور باشد.

سیدمحمدرضا مدرسی" فرماندار شهرستان یزد با همراهی معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری و هیات همراه با کارآفرین و فعال حوزه اقتصادی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان یزد؛در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله) و شعار سال مبنی بر حمایت از مهار تورم و رشد تولید "سیدمحمدرضا مدرسی" فرماندار شهرستان یزد با همراهی معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری و هیات همراه با کارآفرین و فعال حوزه اقتصادی دیدار و گفتگو کرد.

سیدمحمدرضا مدرسی در این دیدار با اشاره به مناسبت های ملی پرمحتوا بخصوص سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر افزود:باید انسجام نمونه ای از ابتکار عمل و نوآوری باشد.

وی با بیان اینکه دوره ای رزم ها در مرز و نظامی بود، یک دوره جبهه رزم فرهنگی می شود و روز دیگر جبهه رزم  اقتصادی، خاطرنشان کرد: نوآوری باید در حوزه اقتصادی باشد .

فرماندار یزد گفت: امروز در کنار مسائل فرهنگی با توجه به نیاز جامعه و شرایط اقتصادی و بخصوص شعار سال توجه به حوزه اقتصاد حائز اهمیت است. اقتصاد زیرساخت میخواهد و زیرساخت هم تولید است اگر بازار مصرف درست باشد تولید هم موفق خواهد بود در غیر اینصورت سهمی از بازار نخواهد داشت .

مدرسی با اشاره به نگاه ویژه استاندار به زیرساخت مسائل  و موضوعات موجود تصریح کرد: تلاش شود فرصت های سرمایه گذاری ایجاد شود. ازتجربیات گذشته استفاده و با توجه به شرایط اقتصادی به مباحث نوآوری روی  بیاوریم.

امروزه اقتصادی موفق است که علم محور باشد.

وی افزود: یکی از حوزه ها دانش بنیان است که دارای 15 مولفه در سند یزدنوین می باشد نساجی و پوشاک هرکدام  را مجزا و بصورت ویژه در سند یزدنوین در نظر گرفته اند هرچندتا جایگاه اصلی  فاصله داریم ولی ظرفیت لازم در پوشاک استان موجود است و چند واحد شاخص هستند که رمز موفقیت آنها به روز بودن، نوآوری و استفاده از تجارب کشورهای موفق در این زمینه است.

مقام عالی شهرستان گفت: کالا و تولید به شرطی موفق هست که نوآوری  و خلاقیت در طراحی داشته باشد و سبک و سیاق فرهنگی جامعه را در نظر بگیرند بهترین کیفیت تا برندینگ نداشته باشد مردم استقبالی از آن نخواهند کرد.

در پایان فرماندار یزد بر تقویت تبلیغات و راه اندازی و بومی سازی برند طبق سند یزد نوین در حوزه پوشاک و نساجی تاکید کرد و یکی از راه های دستیابی به موفقیت در این زمینه را  استفاده از ظرفیت نیروی کار جوان و دانشجویان در این حوزه ها دانست.