فرماندار يزد خواستار شد؛

افزايش كيفيت پخت نان در شهرستان يزد

فرماندار يزد گفت: نانوايان بايد با رعايت اصول مربوط در ارتقاي كيفيت نان به دنبال افزايش كيفيت نان باشند و در اين زمينه همه شهروندان به عنوان بازرس بايد بر عملكرد اين واحدها نظارت داشته باشند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، جلسه كارگروه بهبود كيفيت آرد و نان شهرستان يزد به رياست فرماندار و با حضور معاون برنامه ريزي، اداري و مالي فرمانداري، معاون بازرگاني و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و ساير اعضاء تشكيل شد.

" محمود شاكري شمسي " در اين جلسه با بيان اينكه اكثريت مردم جامعه از نان استفاده مي كنند اظهار داشت: پخت نان با كيفيت از مهمترين حقوق شهروندان مي باشد كه همه بايد در راستاي احترام به اين حق تمام تلاش خود را به كار بنديم.

فرماندار يزد بر نظارت بر واحدهاي نانوايي تأكيد كرد و افزود: همه شهروندان جامعه مي بايست نقش بازرس را ايفا نمايند و مجموعه را ياري دهند تا نان با كيفيت پخت شود.

وي با گلايه از برخي سهل انگاري ها صورت گرفته در خصوص پخت نان با كيفيت تصريح كرد: نانوايان مي بايست مباحث مربوط به ارتقاي کيفيت و نيز رعايت استانداردهاي مورد نظر از جمله وزن قانوني، عدم استفاده از جوش شيرين و ساير افزودني‌هاي غيرمجاز، رعايت موازين بهداشتي، ساعت كاري و نرخ را مدنظر قرار خواهند داد.

رئيس كارگروه آرد و نان شهرستان يزد با اشاره به مصوبه هيأت وزيران مبني بر آزاد سازي نرخ 20 درصد نانوايي ها خاطرنشان ساخت: اين مصوبه در راستاي ارتقاي كيفيت نان و با هدف رقابت در بين واحدهاي نانوايي بوده است كه از شمول قيمت گذاري مستثني است.

" شاكري شمسي " در پايان با بيان اينكه يكي از بديهي ترين حقوق هر مشتري آگاهي از قيمت كالايي است كه خواهان خريدن آن است اظهار داشت: نانواياني كه نان توليدي آنان با نرخ آزاد مي باشد، موظف هستند تا قيمت مورد نظر خود را در انظار عموم مردم قرار دهند.