فرماندار يزد مطرح كرد:

افزايش كيفيت نان نيازمند فرهنگ‌سازی در بخش توليد و مصرف است

فرماندار يزد در نشست شوراي آرد و نان شهرستان يزد بابیان اينكه استفاده از دانش روز براي توليد آرد و نان مورد اهميت است، تأکید كرد: افزايش كيفيت نان نيازمند فرهنگ‌سازی در بخش توليد و مصرف است.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، نشست شوراي آرد و نان شهرستان يزد با حضور فرماندار يزد، معاون برنامه‌ریزی، اداري و مالي فرمانداري يزد، اعضاي هیئت‌رئیسه اتحاديه نانوايان و نماينده جمعي از دستگاه‌های عضو اين شورا برگزار شد.
«مصطفي سالاري» در اين جلسه ضمن تقدير از همراهي و مشاركت اتحاديه نانوايان شهرستان، نانوايان را يكي از اقشار زحمتكش جامعه دانست و افزود: مبحث ارتقا كيفيت نان نيازمند فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی مردمي دارد كه شايسته است رسانه‌های محلي به اين موضوع ورود كنند.
وي بابیان اينكه مباحث امنيت غذايي و پدافند غيرعامل در بحث نان مورد اهميت ويژه دولت قرار دارد، تصريح كرد: لازم است بازرسي از نانوايي ها به صورت مستمر انجام شود و نتايج آن با اطلاع مردم رسانده شود.
فرماندار يزد با بيان اينكه اولويت اول دولت سلامت مردم است، خاطرنشان كرد: نحوه تهيه نان از مرحله كشت گندم، تهيه آرد و روش طبخ در سلامت مردم تاثيرگذار است و سازمان صنعت، معدن و تجارت، مركز بهداشت و جهادكشاورزي ملزم به نظارت بر اين موارد هستند.
عالي ترين مقام مسئول در ادامه با بيان اينكه با اندك متخلفان حوزه طبخ نان برخورد قانوني و لازم خواهد شد، عنوان كرد: موافق برخورد هاي قهري نيستيم ولي اعمال و نظارت بر اجراي قانون را وظيفه خود مي دانيم.
وي با اشاره به اينكه بر اساس برنامه هاي ابلاغي نانوايي ها به دوبخش آزاد پز و دولتي تفكيك شده اند؛ ابراز اميدواري كرد، رقابت ايجاد شده در اين حوزه بر بهبود كيفيت نان تاثير داشته باشد.
فرماندار يزد افزود: سند بهبود كيفيت نان توسط دانشگاه علوم پزشكي و با همكاري فرمانداري يزد تدوين شده است و طي ماه اينده بررسي نهايي شده وبه زودي به مرحله اجرا درخواهد آمد.
سالاري در بخش ديگري از سخنانش گفت: دولت نيازمند مشاركت مردم در همه زمينه ها است و معتقد است سازمان هاي مردم نهاد، اتحاديه هاي صنفي و گروه هاي مردمي شريك و مشورت دهند به دولت در امور جاري كشور هستند.
وي با برشمردن اقدامات زيرساختي دولت در حوزه ها مختلف، اظهارداشت: در دولت اصلاحات كشور در بحث گندم به خودكفايي رسيد اما پس از آن در دولت هاي نهم و دهم و سياست هايي كه اعمال شد اين موفقيت از بين رفت و سرانجام دوباره در اين دولت جمهوري اسلامي ايران در توليد گندم به خودكفايي رسيد و حتي آمادگي صادرات دارد.