فرماندار یزد خبر داد:

افتتاح دو باب کتابخانه درشهرستان یزد در سال آینده

جلسه مشترک انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان یزد با حضور فرماندار، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرهای حمیدیا، شاهدیه، زارچ و یزد در محل فرمانداری تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، محمود شاکری شمسی در جلسه مشترک انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان یزد گفت: مدیران و مسئولان استان و شهرستان یزد در سالجاری با همدلی، همراهی و تعامل در راستای حل مشکلات به ویژه موانع پیش روی کتاب و کتابخوانی گام برداشته اند.

فرماندار یزد با اشاره به رویدادهای فرهنگی چند ماه اخیر اظهار داشت: هفتمین نمایشگاه سراسری کتاب یزد با حضور بیش از 450 ناشر کشوری واستانی و 45 هزار عنوان کتاب برگزار شد، که خوشبختانه با استقبال خوب مردم فرهنگی یزد نیز مواجه شد.

وی همچنین خاطرنشان ساخت: افتتاح فاز دوم کتابخانه شهید مطلب شفیعی و کتابخانه جامع خیری وکیلی زارچ با حضور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دیگر اقدام مهم فرهنگی که در شهرستان یزد انجام شد.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان یزد افزود:پدر شهید مطلب شفیعی پس از کار فرهنگی و خیر خود در راستای ساخت کتابخانه، مورد تقدیر رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت که معظم‌له با ارسال پیامی به خانواده شهید، از حرکت فرهنگی آنها در ساخت و وقف کتابخانه تشکر کردند که این پیام، مایه سرافرازی و افتخار برای یزدی‌ها است.

شاکری شمسی با بیان اینکه شهرستان یزد به لحاظ سرانه کتاب، فضای کتابخانه و همچنین عضویت در کتابخانه ها در جایگاه مطلوبی قرار دارد گفت: این موفقیت ها ناشی از تلاش دست اندرکاران عرصه کتاب و کتابخوانی است.

وی با اشاره به اینکه در سالجاری اقداماتی در خصوص تعمیرات اساسی و تجهیزات کتابخانه های شهرستان یزد انجام شده است اعلام کرد: در سال آینده دو باب کتابخانه دکتر جوادی و شهدای نجف آباد به منظور استفاده علاقه مندان به کتاب در شهرهای یزد و حمیدیا افتتاح خواهد شد.

فرماندار یزد اضافه کرد:امیدواریم در سال 94 با همراهی و مساعدت نهاد کتابخانه های عمومی کشور بتوانیم اقدامات قابل توجه و مؤثری را برای افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی انجام دهیم.

شاکری شمسی با تأکید بر حضور و مشارکت خیرین در امر احداث و تجهیز کتابخانه ها گفت: بالغ بر پانصد پروژه نیمه تمام در سطح شهرستان یزد وجود دارد که اگر همه اعتبارات عمرانی استان تخصیص یابد بیش از 10 سال طول خواهد کشید تا این پروژه ها به اتمام برسد.

وی با تشکر ویژه از خیران کتابخانه‌ساز یزدی گفت: بیشترین مشکل در حوزه واگذاری زمین و صدور مجوزهای لازم به نهاد های دولتی برمی‌گردد و پیچ و خم‌های اداری و در برخی موارد باعث ناامیدی خیران و تغییر نگرش آنها در ساخت پروژه‌های کتابخانه‌ای می‌شود.

فرماندار یزد در پایان افزود: در سال 94 به دنبال کاهش و رفع مسائل و مشکلات پیش روی خیرین هستیم.

در ادامه این جلسه "رقیه دوست فاطمی‌ها" مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در این جلسه با قدردانی از اخلاص و نیت خیر پدر شهید مطلب شفیعی بیان داشت: پیام رهبرمعظم انقلاب به خانواده شهید شفیعی مایه برکت فعالیت‌هایاین کتابخانه و همه کتابخانه‌های سراسر استان است.

دوست فاطمی‌ها با اشاره به قرار گرفتن یزد در لیست کاندیداهای انتخاب به عنوان پایتخت کتاب ایران گفت: برای تحقق چنین امری باید همه ارگان‌ها و دستگاه‌ها تلاش مضاعفی در زمینه اقدامات فرهنگی به خصوص در حوزه کتاب و کتابخوانی داشته باشند.

"محسن رفیعی" رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان با ارائه گزارشی از عملکرد یک ساله اداره متبوع خود گفت: سعی ما در سال 93 کیفی سازی وضعیت کتابخانه‌ها بوده است که این مهم در سال آینده نیز دنبال خواهد شد.

رفیعی در پایان از همه شهرداران، اعضای شورای شهر، بخشداران و اعضای انجمن سراسر شهرستان به دلیل همکاری مناسب و مستمر با اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد تقدیر و تشکر نمود.

در پایان جلسه مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد، از اعضای انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی شهرهای یزد، حمیدیا،شاهدیه و زارچ با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

IMG_1435_resize.jpg IMG_1436_resize.jpg IMG_1439_resize.jpg IMG_1482_resize.jpg IMG_1536_resize.jpg IMG_1573_resize.jpg IMG_1597_resize.jpg