امام جمعه بخش مرکزی یزد:

حجت الاسلام سید محمد کاظم مدرسی در مراسم تحلیف اعضای جدید شورای اسلامی شهر حمیدیا، اظهار کرد: واژه اول شورای شهر واژه شورا است که نشان دهنده اهمیت فعالیت گروهی و انجام مشورت در اجرای امور است.

وی افزود: واژه دوم عنوان این مسئولیت خطیر، واژه اسلامی است که ما باید نسبت به باری که این واژه بر دوش ما می گذارد، حساسیت خاصی داشته باشیم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد تصریح کرد: شهر سومین واژه ای است که در این عنوان به چشم می خورد که عنوانی است متشکل از حضور اقشار مختلف جامعه در محیطی که هر قشر از این مردم، نیازهای خاصی دارد که باید این نیازها مد نظر قرار گیرد.

مدرسی افزود: پذیرش ولایت توسط مردم و داشتن یک شایستگی خاص در جلوداری نظام یکی از مهم‌ترین عوامل ایستادگی ملت ایران در برابر دشمنی های نظام است.

وی اضافه کرد: مصر با این جریانی که برایش پیش آمد و به نقطه صفر و بلکه به نقطه زیر صفر برگشتند، برای ما یادآور هشدارهایی است که مقام معظم رهبری در این رابطه در ابتدای حرکت مردم مصر بیان کرده بودند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: یکی دیگر از ویژگی های مردم ما تجلی شهدای انقلاب است که به عنوان ارزشی در میان مردم شناخته می شود.

مدرسی افزود: دین مداری و خدامداری از دیگر ویژگی هایی است که مردم ما از آن برخوردارند و اعضای انتخاب شده در شورای شهر نیز از این ویژگی ها برخوردار هستند.

وی مسئولیت اصلی اعضای شورای شهر را دو مورد دانست و گفت: شورای شهر دو مسئولیت اساسی بر عهده دارد که یکی تقویت بنیه های فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی و حقظ ارزش‌های دینی مردم و دیگری تسهیل و روانسازی کار مردم است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد افزود: این دو موضوع شاخصه‌های ارزشی شورای شهر هستند که اگر به این عنوان شناخته شوند، بسیاری از مسائل حل و انگیزه ها مشخص می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: شواری شهر حد وسطی بین نظام و حقوق اسلامی است و اعضاي شورای شهر باید در راستای تحقق این موضوع به درستی فعالیت کنند.