در هیئت تطبيق فرمانداري شهرستان يزد صورت گرفت:

اعتراض به تعرفه عوارض و بهاي خدمات سال 96 شهرداري يزد

هیئت تطبيق فرمانداري شهرستان يزد در جلسه 25 بهمن‌ماه اين هیئت بندهايي از مصوبه تعرفه عوارض و بهاي خدمات سال 96 شهرداري يزد را مغاير قانون دانست و به آن اعتراض كرد.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، هیئت تطبيق فرمانداري شهرستان يزد در سي و ششمين نشست اين هیئت به بررسي صورت‌جلسه شماره 354 شوراي شهر يزد با موضوع تعرفه عوارض و بهاي خدمات سال 96 شهرداري يزد پرداخت كه گزارش آن به شرح ذيل مي باشد:
 
1-  هیئت تطبيق فرمانداري شهرستان يزد در خصوص نحوه محاسبه خسارت آسفالت و به‌منظور ايجاد وحدت رويه در تمامي شهرداری‌های شهرستان يزد و برخورد يكسان با تمامي دستگاه‌های خدمت رسان ازجمله شرکت‌های گاز، توزيع برق، آب و فاضلاب و ... تأکید كرد تا بر اساس ابلاغيه معاونت محترم هماهنگي امور عمراني استانداري عمل گردد.
 
2-  رديف 10 تعرفه عوارض و بهاي خدمات (عوارض تفكيك اراضي) با توجه به رأی ديوان عدالت اداري مبني بر ابطال عوارض تفكيك و ابلاغيه معاونت عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزارت كشور مغاير با قانون تشخيص داده شد.
 
3-  رديف 18 تعرفه عوارض و بهاي خدمات (عوارض حق النظاره) در راستاي همكاري و مساعدت بيشتر با شهروندان شايسته تجدیدنظر و كاهش مبلغ مذكور مي باشد.
 
4-  هیئت تطبيق فرمانداري شهرستان يزد با توجه به پیگیری‌های اتاق اصناف استان و در راستاي حمايت از صنوف و مشاغل؛ بندهاي 22 و 23 و 24 تعرفه عوارض و بهاي خدمات (عوارض ساليانه كليه مشاغل) را شايسته تجدیدنظر و بررسي بيشتر به‌منظور تعامل حداكثري با اصناف دانست.
 
5-  هیئت تطبيق فرمانداري شهرستان يزد رديف 17 تعرفه عوارض و بهاي خدمات (عوارض انجام معاملات غيرمنقول اعم از عرصه و اعيان) را با توجه به رأی هیئت عمومي ديوان عدالت اداري مغاير با قانون دانست.
گفتني است هیئت تطبيق فرمانداري شهرستان يزد به رياست فرماندار يزد و عضويت نماينده شوراي اسلامي استان، نماينده دادگستري و با حضور كارشناسان مشاور در امور شهري و حقوقي تشكيل و حسب قانون كليه مصوبات شوراهاي اسلامي شهر را مورد بررسي قرار مي دهد.