فرماندار يزد:

عزيزا...سيفي در اين مراسم با بيان اينكه قسمتي از اشياء تاريخي ايران در موزه هاي كشورهاي اروپايي به نمايش درآمده است خاطر نشان كرد: قبل از انقلاب و با توجه به عدم مديريت صحيح غارتگران اموال تاريخي بخشي از ميراث كهن ايران اسلامي را تحت عناوين مختلف به كشورهاي اروپايي برده اند.

فرماندار افزود: بعد از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي و بخصوص در چند سال اخير با تشكيل يگان حفاظت ميراث فرهنگي اقدامات خوبي در زمينه حفاظت از اشياء تاريخي صورت گرفته است.

وي اظهار داشت: نيروي انتظامي و سازمان ميراث فرهنگي ،صنايع دستي و گردشگري داراي يك ارتباط تنگاتنگ مي باشند و بايد در با تعامل و برنامه ريزي مناسب نيز همچون گذشته در حفاظت از آثار و اشياء تاريخي قدم بردارند.

رضايي مدير كل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان به بركت وجود انقلاب اسلامي و خون شهدا امروز تمام اشياء در داخل ايران و در موزه هاي متعلق به مردم نگهداري مي شود زيرا در قبل از انقلاب تمام اشياء هاي ارزشمند و قيمتي به خارج از كشور قاچاق مي شد و به نوعي فرهنگ اصيل ايراني به سرقت مي رفت.

اين مقام مسوول در پايان ضمن تشكر از زحمات نيروي انتظامي گفت: همكاري نيروي انتظامي در زمينه جلوگيري از قاچاق اشياء تاريخي قابل تقدير است .

 شايان ذكر است اين نمايشگاه در طول دهه فجر در محل موزه قصر آيينه از ساعت 8 تا 20 واقع در خيابان كاشاني به روي علاقمندان باز مي باشد.