فرماندار يزد تأكيد كرد؛

استفاده بهينه از منابع آب در توسعه فضاي سبز

فرماندار یزد گفت: با توجه به كمبود منابع آب و همچنين عدم وجود مناسب فضاي سبز در شهرستان ضرورت دارد تا تدابير لازم انديشده شود تا نيازهاي حداقلي در اين حوزه برآورده شود.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، جلسه شوراي فضاي سبز شهرستان به رياست فرماندار يزد و با حضور معاون فني و امور عمراني و نمايندگان دستگاه‌های اجرايي شهرستان تشكيل شد.

«مصطفي سالاري» در اين جلسه بابیان اينكه مسئله بحران آب بايد در همه پروژه‌های و طرح‌های اجرايي در شهرستان يزد مدنظر باشد افزود: توسعه فضاي سبز شهرستان يكي از نيازهاي و مطالبات مردم است كه در اين زمينه با توجه به خشک‌سالی هاي اخير بايد مديريت بهره‌برداری از منابع آب نيز مدنظر قرار گيرد.

فرماندار يزد با تأکید بر جداسازی آب شرب از آب فضای سبز در شهرستان گفت: در خصوص جداسازی برنامه ها مناسبی پيش بيني شده است که امیدواریم شهرداری‌ها اهتمام جدی‌تری در اين راستا داشته باشند.

وي اضافه كرد: با توجه به محدودیت‌های موجود در حوزه منابع آب و وجود اقليم نیمه‌خشک و خشك ضرورت دارد تا در توسعه فضاي سبز شهرهاي شهرستان از گونه‌های كم آب خواه مقاوم و شاداب استفاده شود.

سالاري بر استفاده بهينه از آب پساب تصفیه‌خانه فاضلاب در توسعه فضاي سبز تأكيد كرد و افزود: خوشبختانه در سالهاي گذشته بخشي از اين آب براي استفاده در مواردي از فضاي سبز شهر و صنعت به كار گرفته‌شده كه اميدواريم با تمهيداتي كه اندیشیده می‌شود بتوانيم بخش بيشتري از آب پساب را براي اين امر اختصاص دهيم.

عالی‌ترین مقام اجرايي شهرستان يزد بر ساماندهي ورودهاي شهر يزد با توجه به ثبت جهاني شهر و حضور گردشگران داخلي و خارجي نيز تأكيد كرد و ابراز داشت: در جلسه‌ای با حضور سرپرست محترم معاونت هماهنگي امور عمرانی استانداري تصميمات خوبي به‌منظور ساماندهي ورودی‌های شهر يزد به‌ویژه ورودي جنوبي صورت گرفته كه در آینده‌ای نزديك اجرايي می‌شود.

فرماندار يزد در پايان خواستار تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط در این خصوص شد افزود: بهره مندي از حداقلي فضاهای سبزی که بتواند آرامش را برای مردم به ارمغان آورد از حقوق اصلی مردم هر شهر و منطقه‌ای است.