فرماندار يزد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت احوال استان محمود شاکری شمسی در این نشست با تقدیر از تلاش ثبت یاران برای ثبت رویدادهای حیاتی در مهلت قانونی اظهار داشت : ارتقاء جایگاه ثبت احوال استان در ثبت به موقع وقایع ولادت و وفات حاکی از تلاش ، سخت کوشی و تعامل موثر یاوران ثبت می باشد .

فرماندار یزد افزود : از آنجا که سازمان ثبت احوال کشور در تمامي عرصه هاي اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي اثرگذار و اثربخش است ثبت به هنگام این رویدادها موجب گردآوری و بروزرسانی آماری خواهد شد که امروزه هیچکس نمی تواند نقش آن را در برنامه ریزیهای اجتماعی و شهری نادیده بگیرد .

رئیس شورای هماهنگی ثبت احوال شهرستان یزد با تاکید بر لزوم واگذاری بخشی از فعالیتهای دولتی به بخش خصوصی تصریح کرد : سازمان ثبت احوال کشور با احصاء و واگذاری بخش عمده ای از خدمات خود به دفاتر پیشخوان دولت گام بزرگی را در راه اجرای اصل 44 قانون اساسی و نیز ارائه خدمت آسان و در دسترس به مردم برداشته است .

شاکری شمسی اظهار امیدواری کرد : با همکاری و همراهی بیشتر ثبت یاران استان بویژه در شهرستان یزد همه ولادتها و وقایع وفات در سریعترین زمان به ثبت احوال گزارش شده و آماری موثق و قابل اعتماد گردآوری ومورد بهره برداری قرارگیرد

مدیر کل ثبت احوال استان نیز با اشاره به طرح " شبکه اعلام وقایع حیاتی " سازمان ثبت احوال کشور اظهار داشت : در این طرح در کلیه مراکز بهداشتی ، آرامستانها و روستاها افرادی معتمد و فعال ضمن همکاری با ادارات ثبت احوال رویدادهای ولادت و وفات را در سریعترین زمان ممکن به این ادارات گزارش می کنند .

سید محمد طباطبائی پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور را مرکز جمع آوری داده های آماری موثق از جمعیت کشور و استانها دانست و افزود : با ایجاد این پایگاه می توان جمعیت کشور را در آن واحد به صورت دقیق، مشخص و اطلاعات جمعیتی کشور را تفکیک و دسته بندی کرد .

شریفی ، قائم مقام معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی استان یزد نیز ، ثبت علل فوت در اسناد وفات را مهم و ضروری دانست و از مسئولین ثبت احوال استان خواست با تشکیل کمیته مشترکی ، هم اندیشی ، تبادل اطلاعات و کنترل آمارها بصورت فصلی میان این دو ارگان انجام شود .

در پایان این مراسم با اهدای لوح و هدایائی از ثبت یاران نمونه و فعال در بیمارستانها ، مراکز بهداشتی ، آرامستانها و شهرستانهای استان تقدیر به عمل آمد .